Trollhättan

Förra helgen var jag i Trollhättan på snabbvisit.
Kim fyllde 22 år och förra året missade jag hans födelsedag (inte glömde den men jag var inte närvarande på kalaset) och det vill jag inte göra igen. Jag tog tåget från Östersund kl 6 på torsdags morgon och landade i Grästorp vid fyratiden där far hämtade mig.
På kvällen var det kalas och det var trevligt att träffa Kims farmor, plastmamma och småsyskon igen. Det sker så sällan nu när man inte bor på orten. Mycket skratt och flams som vanligt *ler*
Kim håvade in en massa födelsedagspengar och fina blommor (helt klart lönsamt att fylla 22 =D)
Tyvärr kom inte kameran fram förrän det var dags för gästerna att gå hem.


Foto Fjällräven                                            En 22-årig Goje



Foto Fjällräven                                 Elin Desiree och Tiina

Sov som en klubbad säl och vaknade pigg som en lärka på fredag morgon. När Millan slutade jobbet åkte vi, Millan far och jag till Uddevalla. Jag hade spanat in garn på Grunnebo Garn så vi for dit för att fylla på mitt garnlager.
Ja må säga att det var en besvikelse, det var precis samma pris som i vilken annan affär som helst.  Men jag fyndade lite iallafall. Köpte två kilo ryagarn som jag hoppas går att maskintova. Det är ju ull så det borde gå och gör det inte det får jag väl hitta på något annat *ler*


Foto Fjällräven                                       Drygt två kilo garn

Efter garnbutiken blev det Panduros tur. Jag köpte lite band och några fina papper men eftersom vi har Panduro i Östersund så känndes det lite onödigt att släpa hem grejer på tåget.

Lördag kl 11 var det dags för den sedvanliga fikastunden på Odenfiket. Alltid lika trevligt att vara med. Bortsett från familjen så är det det enda jag saknar nu när jag bor här i Trångsviken.
På eftermiddagen var Gabriella och jag hos Millan. Det är mycket som man måste bli uppdaterad om, man missar ju så mycket när man inte träffas varje vecka.

Söndag: IKEA-dag. Har man över 50 mil (tor) till Ikea så får man passa på när man är i Trollhättan att fara dit. Nackdelen är ju att man inte kan handla några större saker men det är kul att bara trava runt och titta lite. Köpte mig ett istråg i form av hjärtan, tänkte gjuta betong i den och ett paket med kort/kuvert = 18 kr *storhandling*

På måndag var det dags att fara hem igen och far körde mig till Grästorp där jag tog bussen till Skövde för att sen åka tåg till Stockholm. När jag kom till Stockholm hade jag två timmar på mig till nästa tåg kom och då passade jag på att gå till Gamla Stan. Det var strålande solsken men isande kallt. Fast det var skönt att gå i rask takt i kylan när man suttit flera timmar på en dammig och varm buss och sen ett tåg.


Foto Fjällräven

Jag hittade en liten affär som sålde mängder med fina saker. Såg ett underbart vackert skrin som man skulle ha servetter i (typ Cleenex). Den var så fin och jag ville bara fundera en liten stund innan jag köpte den och tog en sväng runt gatorna. När jag sen bestämt mig för att gå tillbaka till den lilla affären som låg på en lite tvärgata så hittade jag inte *snyft*
Ska försöka hitta gatan på en karta och sen leta upp vad affären heter. Jag har ju en vän som bor i Stockholm varje helg, kanske han vet?

När det var dags att åka med tåget till Östersund så var det NATURLIGTVIS inte rätt tåg som man bokade för tre månader sen. SATANS MÖGEL-SJ!!!
Fattades vagnar och många fick stå hela vägen till Gävle, vilket tog ett par timmar med olika stopp och förseningar. Jag är så less på att SJ aldrig kan hålla tiderna och aldrig ha rätt tåg/vagnar härifrån norr. Det är inte frågan OM det är försenat utan HUR LÄNGE. Denna gång var det bara 40 minuter sent men med tanke på att vagnarna måste vara gjorda för nån form av pendeltåg eller liknande så är det skitjobbigt att åka så länge som 5-6 timmar. Dom har också höjt förseningstiden till tre timmar för att tidsgarrantin ska träda in.
En positiv sak med Sj är iallafall en del av deras miljötänk.


Foto Fjällräven                                           Ekologiskt kaffe


Ja ja, nu är jag hemma och börjar så smått hämta mig efter resans strapatser. Jättekul att vara i Trollhättan men det är riktigt skönt att sova i sin egen säng *ler*

Kram på er alla människobarn


Kommentarer
Postat av: Alf

Den där lilla affären fixar vi!

2009-02-15 @ 22:41:53
Postat av: Alf

Givetvis skall jag hjälpa dig med den där butiken i Gamla Stan. Ge mig bara lite mer ledtrådar.

2009-02-15 @ 23:15:01
Postat av: Mammii

Kom på att den hette något med Kungen och när jag sökte på eniro så hittade jag den, Kungens Lilla Piga. Men tusen tack för att du ville hjälpa mig.

Kram

2009-02-16 @ 23:24:06
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Alf

Fast det är ju mycket roligare om du själv kan gå där och handla. Jag visare vägen nästa gång du kommer till stan!

2009-02-17 @ 19:34:09
Postat av: Fjällräven

Helt riktigt. Jag längtar verkligen efter att komma ner och hälsa på er.

Kram på dig och Anna

2009-02-17 @ 21:55:57
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0