Söndagsglädje 1 februari

Igår var vi i Tännforsen för att se konsert i deras Igloo. Det var Triakel som uppträdde och det hade varit jättekul att få se dessa. När vi kom fram visade de sig att det var förbokning som gällde, kunde man kanske ha räknat ut men inget som stod på Tännforsens hemsida. Vi blev tillsagda att gå ner till igloon och vänta tills konserten började för då kunde de se om det fanns platser kvar. Vi gick, iallafall jag, Mats halkade hela vägen ner =) till igloon och väntade i drygt en halvtimma på att klockan skulle bli sex. Det var 20 grader kallt så vi skuttade runt som harar för att hålla värmen.
Vi var inställda på att inte kunna se konserten eftersom jag är lite (läs mycket) klaustrofobisk, men hur som helst så fick vi komma in och det var ganska okej.
Jag var tvungen att koncentrera mig för att inte få panik och jag tor att det var bra att vi stått utanför i kylan först eftersom det var så skönt att komma in från 20 minus till ca 2 minusgrader.
Igloon var uppdelad i två olika rum och jag var bara inne i det första, själva konsertigloon var lite för mycket för mig så det var ståplats för vår del.
När det var dags för betalning så blev vi lite förvånade. På hemsidan står det 80 kr för Igloo men det var 200 kr/person och då bestämde vi oss för att avstå. Inte för att det var överpris utan mest för att jag inte vågade mig in i den rätta konserthallen och det kändes lite dyrt att betala 400 kr för oss två och sen kanske jag inte skulle kunna vara kvar hela tiden.
Men det gjorde inget att vi inte fick uppleva denna konsert eftersom vi var inställda på det, vi travade upp till restaurangen och fikade varm choklad med grädde (fantasktiskt gott, förmodligen riktig choklad i) sen for vi hem och vi konstaterade båda två att vi haft jättekul allafall.


                                                                     Bild lånad från www.tannforsen.com

                                                                      Bild lånad från www.tannforsen.com


Foto Fjällräven                                                          Tännforsen ofanför igloon

För alla er som inte varit vid Tännforsen så rekommenderas det, både sommar- och vintertid. Lite brant att ta sig ner till fallet så man bör väll kunna gå själv. Fast dom har ju en fyrhjuling så frågar man kanske man kan bli körd ner.





Kommentarer
Postat av: Alf

Är den där igloon något i stil med Ishotellet i Jukkasjärvi. Där har jag varit och det var verkligen en upplevelse.

Det är för övrigt väldigt talande att temperaturen steg från minus 20 till minus 2. Du får det att låta varmt och koseligt...

2009-02-02 @ 20:36:59
Postat av: Fjällräven

Nja, man kan nog inte likställa igloon i Tännforsen med Ishotellet. Utvändigt ser man inte att det är en igloo men när man kommer in så är det högt i tak och rundat som en igloo. Det var faktiskt lite mysigt och enligt deras hemsida så kan man sova över i små rum. (kolla in deras hemsida www.tannforsen.com)

Jag kan lova att två minusgrader kändes som en ljummen vårkväll efter vi stått i 20 minusgrader i dryga halvtimmen.

Kram

2009-02-02 @ 22:57:36
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0