Välkommen Vilma

För ungefär tre veckor sen fick vi en ny granne, lilla Vilma föddes.
Jag köpte en bok om pepparkakshus och där i fanns en pepparkaksbarnvagn, den måste jag baka tänkte jag.

Först fixades degen, sen var det dags att göra alla delar som sen fick ligga ett par dagar och "torrka"

Sen var det dags för ihopsättning. För ett par år sen när Kim och jag gjorde ett pepparkakshus limmade vi ihop den med limpistol men eftersom jag tror att Hannah kommer att äta upp den så var det sockerlim som gälde denna gång.


Foto Fjällräven                                         Delarna provas ut





Foto Fjällräven                                  Nu ska den sättas ihop

Man måste vara snabb för det smällta sockret blir fort segt.



Foto Fjällräven                                           Nu är den ihopsatt

Den blev lite sned så den fick lite stöd under två av hjulen =)


Foto Fjällräven                             Lite dekoration gör susen




Foto Fjällräven                                         Inslagen och klar


Jag kan ju säga att det blev nog inte den snyggaste pepparkaksbarnvagnen men den är helt klart bakad med kärlek *ler*

Vilma fick en liten tröja och byxa. Ville att det skulle vara miljövänlig men det är verkligen sorgligt vilket dåligt utbud det finns i våra affärer. Hittade iallafall en jättesöt lite dress som var organiskt på Lindex.


Kram på er alla människobarn



Kommentarer
Postat av: Den gamle.

Vad redig du är. Men du är ju pappas tös sååååå.

Hälsa skogshuggarn också. Han är också redig.

Den gamle.

2009-12-11 @ 19:16:03
Postat av: Pia

Vill passa på att tacka för fina presenter med mycket omtanke bakom! Pepparkaksvagnen var ju bedårande och vi hade svårt att förklara för vår treåring att den skulle sparas så hon fick börja mumsa på den ganska omgående. Att sen få ekologiska kläder till nyfödda är bara så bra, både för bäbisen och miljön!

2009-12-14 @ 10:37:57
URL: http://www.piasmiljoblogg.blogspot.se
Postat av: Fjällräven

Tanken var ju att Hannah skulle få äta den så det är bara roligt att den var uppskattad, det var jättekul att göra den.

Mycket från mitt miljötänkande har jag lärt av dig och det känns rätt skönt att fråga i affärer om de finns ekologiskt. Tids nog blir det väl normalt med ekologiskt och vi kommer kunna skratta åt den tiden då vi fick fråga efter det =)

2009-12-15 @ 18:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0