Pysselkväll

Idag fyller min älskade sambo år. Jag hade planerat att göra ett fint födelsedagskort till honom, hade till och med gjort en liten ritning på vad som skulle göras. Men när Millan blev dålig och tankarna på att det kommer att dröja länge innan hon kan göra sina vackra kort igen, då kunde jag inte ens titta på mina pysselsaker utan att börja gråta. För varför skulle jag få pyssla när inte Millan kan!?!
Men i lördags när jag var på stan med min pysselkompis Ella och hennes mamma så lovade jag hjälpa dom med inbjudningskort till Ellas kalas och nu ikväll har vi gjort kort.

Foto Fjällräven                                                              Lisbeth och Ella pysslar

Så här fina blev inbjudningskorten. Det är en liten bild på Ella på varje kort och Ella bestämde hur de skulle dekoreras. Hon kommer att bli ruskigt bra på att göra kort om hon fortsätter på det här viset för hon är fantastiskt duktig redan nu.


Foto Fjällräven                                                                             Inbjudningskort

Det känns jätteskönt att vi har pysslat för nu är det inte lika hemskt att tänka på att jag faktiskt får pyssla igen.

Kram på er alla människobarn


Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt med pyssel, mitt i allt det trista och jobbiga runt omkring! Hemmagjorda personliga inbjudningskort, det kanske vore en ny affärsidé?? Kram!

2009-04-28 @ 19:46:27
Postat av: Helen

De e klart att du skall pyssla! Det kanske t om är så att du SKA pyssla för att skingra tankarna lite och låta kroppen vila lite från oron och stressen runt din syster.



Om jag var din syster så tror jag att skulle jag vilja att du skapade och pysslade för min skull åxå



2009-04-29 @ 11:44:57
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: lillebror

Om du inte orkar pyssla hemma så kan du få komma hit å pyssla..... här (visar köksbänken med massa disk) finns en massa pyssel som behöver fixas, å här (går vidare ut i vardagsrummet/sovrummet/allrummet/tvrummet) finns det mer.



Skall förresten hälsa från Stefan Lundh till både dig och Millan (Millan får sin hälsning imorgon när jag å Gabban åker till henne)



/Bassen

2009-04-29 @ 21:44:58
Postat av: Fjällräven

Du min käre broder skulle behöva LÄRA dig pyssla lite mer i hemmet, och då inte bara framför datorn (ler).

Hälsa tillbaka till Stefan när du träffar honom.

Säg hej till Millan också. Jag saknar henne så jättemycket. Idag är det fyra veckor sen jag pratade med henne, det känns som fyra år.

Kram på dig Bassen, jag önskar att du var här.

2009-04-29 @ 23:14:03
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Robert

Hej! Ville bara skicka över en liten kram!

2009-04-30 @ 08:01:33
Postat av: Fjällräven

Tack Robert, kram till dig och Fredrik.

2009-04-30 @ 23:07:14
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0