Leksugen


Foto Fjällräven                                                          Blivande tröja till dockan

Tur att det är symöte ikväll. Jag har nämligen börjat sticka en docktröja men när jag kommer till nackens minskningar så tar det stopp....JAG FATTAR INGENTING ALLTSÅ......*sade hon med ett gigantiskt överbett*

Är det någon som kan förklara det här för mig?
När arb mäter 13 cm sätts de mittersta 13 m på en tråd eller avmnål för nacken. När arb mäter 14 cm avmaskas resterande m för axeln. Andra sidan stickas lika , men åt motsatt håll

Öhhhhhh....IQ fiskmås....Vad gör man mellan 13 och 14 cm då???

Så eftersom jag inte kunde sticka vidare på tröjan fick jag börja med ett nytt projekt (hehe..sicken tur va)
Lånade en bok på biblioteket med dockor att sy själv och dessa dockmönster ritade jag av i natt (ett perfekt sätt att få tiden att gå när man ändå inte sover). Nu håller jag på att sy ihop dockan och fyller den med kråset från en slaktad kudde.


Foto Fjällräven                                    Matdags så dockan blir stor och stark

Fick göra ett liten uppehåll när jag kom underfund med att jag inte hade ätit frukost. Men nu är jag mätt och belåten och ska fortsätta med dockmakeriet. Vi får väl se hur det går men så fort den är färdig och klädd ska jag återkomma med bildbevis.

Tingeling alla goa människobarn


Kommentarer
Postat av: Lillebror

Gav du kudden en lugnande spruta innan du slaktade den eller körde du den gamla "psycho"-varianten?

IIIIK IIIIK IIIIK!!!

2008-09-17 @ 16:14:07
Postat av: Fjällräven

Jag gav den en sobril...sen duttade jag lite t-sprit på den så den blev blind och inte såg när jag plockade fram saxen...hehehe...

2008-09-17 @ 17:49:55
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0