Dockan är klar

Nu har jag sytt färdigt dockan som jag började på häromdagen och hon har också fått lite kläder på sig.


Foto Fjällräven




Foto Fjällräven                                             Luva på anorak



Foto Fjällräven                                                Raggsockar


Foto Fjällräven

Dockan är ca 48 cm hög.
Anoraken är sydd i grå velour. Byxorna i brunt smalspårigt manchestertyg.  Raggsockarna har jag stickat av garn från Järbo, "Raggi"

Vad kul det var att sy denna docka och kläderna till henne. Det går ju inte åt speciellt mycket tyg eller garn så det är perfekt att göra kläder av stuvbitar och restgarn.  Det som var mest böckigt med hela dockan var håret. Ska man kunna leka med den så måste nog håret fästas på fler ställen.

Jag ser att det tog mig ungefär 4 dagar att göra den färdig med en uppsättning kläder.

Har funderingar på att göra tre dockor till med kläder så trillingarna kan få i julklapp. Men det är fortfartande bara på tankeplanet.

Tjingeling alla goa människobarn.


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hon är så fin. Kläderna är så coola. Tufft med munkjacka på en docka. Du är så himla påhittig och duktig. Tänk att du stickat så små sockar...



Puss och kram

Millan

2008-09-23 @ 11:39:49
Postat av: Fjällräven

Det skulle va bra om alla sockar va så små, gjorde dom på några timmar. Får nog höra med Kim om han kan kapa lite på sina fötter så jag slipper sticka storlek 43 till honom (fniss)

Har just gjort en docka till, bara håret(stön) kvar.

Kram

2008-09-23 @ 21:18:25
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Helen

Men vilka härliga detaljer, luvan och de små små sockarna. Tålamod Tålamod Tålamod behöver jag. Har precis startat ett halsbandsprojekt (för att jag gick med i nå´t slags pysselklubb) men är redan på kant med alltihopa. De ligger pärlor och grejs överallt utom i den finfina boxen som de ska ligga och vänta i :-/

2008-09-23 @ 23:15:36
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Tänk så här Helen: Sakerna ligger inte å skräpar, de ligger och mognar. Man ska ju inte förhasta sig. ler

Du ska bara veta vad många UFO (unfinished object)jag har. Dom ligger där å mognar ;-)

2008-09-24 @ 08:14:39
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0