Söndagsglädje v. 42

Idag har jag planterat frön som jag fått av en väninna, det är från en doftranka.
I mina blompärmar står det inget om hur länge det tar innan fröna gror. Däremot står det att det inte är så vanligt att doftrankor får frökapslar/frukter utan man förökar oftast genom att ta skott från växten. 

Det står så här;
Doftrankan kan få frukter, men det sker sällan i vanlig rumskultur. Kan man skapa Madagaskar-liknande klimat i en vinterträdgård, så sker det desto oftare.

Jaha, så mamma och pappa har Madagaskar-liknande klimat hemma hos sig  *ler*  dom har fått frukter på sin doftranka flera gånger.


Ja ja, vi får väl se vad som händer, bara att vänta och se *hoppas hoppas*



Foto Fjällräven                  Frön och blivande doftrankor

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Den gamle.

Glöm inte att man måste prata med växterna ibland.

Gärna lite skitprat,det tycker dom om.

Hälsa alla andra.

Hälsningar från en som vet.

2008-10-19 @ 16:46:05
Postat av: Fjällräven

Nämen vad bra, jag har nog en hel del skitsnack jag kan disskutera med växterna (fniss)

Hälsa mor och min son.

Kramar till er alla/Fjällräven

2008-10-19 @ 17:57:40
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0