Loppis i Mattmar

har jag varit på idag. Jag ringde Ms mormor och frågade om hon ville följa med, det ville hon. Det var en liten loppis med mest rat men jag fyndade lite i allafall. Köpte en sak som jag tyvärr inte kan visa eftersom det ska bli en födelsedagspresent till någon som fyller år snart *nu bllir hon nyfiken*
Har länge tänkt köpa lite leksaker som gästande barn kan leka med och idag så fyndade jag en stor påse med plastgubbar typ indianer, cowboys och hästar med vagn för 25 kr. Måste bara diska dom lite så inte barnen blir sjuka av någon gammal bacill eller så.


Foto Fjällräven                                                                      Plastleksaker i blöt

Jag hittade också ett par små tossor. Tänkte att de kunde passa bra på mina dockor, som jag håller på att sy för fulla muggar,  de passade perfekt. 15 kr kostade dom och hela intäkten gick till Rädda barnen. Det är ju löjligt billigt, täcker ju knappt garnkostnaden så jag lämnade 20 kr (pinsamt snålt).

Jag måste nu räkna ut hur man stickar dessa små skor så jag kan göra fler till dockorna. Det var de enda paret annars hade jag köpt fler. 


Foto Fjällräven                                                                                    Små tofflor

Mormor bjöd mig på fika (eftersom jag körde, också pinsamt) och det var väldigt mumsigt.


Kommentarer
Postat av: Storasyster

...någon som snart fyller år...hmmm...jag är inte nyfiken alls...hihi.



Krams

2008-10-14 @ 16:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0