Symöte

I kväll är det dags för syjuntan att träffas. Jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på men så kom jag på att jag vill ha servetter med kräftmotiv. Hittade en gammal linneduk  som aldrig används så den klipptes till 12 servetter. Sparade bården i mitten, den kan man ju ha som löpare. Jag ritade en kräfta som jag sen överförde till servetterna.
En är färdig så nu är det bara 11 kvar (pust, jag som inte gillar att göra samma sak omigen)

duk
Foto Fjällräven                                                                 Duk som kliptes i bitar

Kräftservett
Foto Fjällräven                                                     
Färdig servett, bara 11 kvar

Det är ju inte ofta vi har kräftkalas men nån gång kanske det blir. Inte så farligt om de blir liggandes heller. Alla "ingredienser" fanns ju redan hemma.
Nu måste jag sätta fart, får ju inte komma för sent till symötet *ler*


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Nämen vad fin den blev. Det kalaset skulle jag vilja gå på... Gör du blandade kräft och dillbroderier för att du inte ska bli uttråkad? Hur stora är servetterna?
Kramisar

2008-05-08 @ 09:03:40
Postat av: Fjällräven

Lovar att ordna kräftkalas om ni kommer upp i sommar *flin*
Det har blivit samma kräftmotiv på 6 servetter och jag vill ha dit en liten "dillaquist" men jag har inte lyckats rita någon, det ser bara ut som granar allihop. Storleken påservetterna är ca 25x25 cm.

2008-05-10 @ 23:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0