Sommarvärme

Ännu en sommarvarm dag. Det blir till att fortsätta i trädgården. Ska se till att riset som är kvar på gräsmattan efter träd- och buskfällningen läggs på släpkärra för att köras till tippen i morgon. Jag ska också fortsätta rensa i rabatten vid väggen. Där ska vi bygga en sålåda, en stor, b 2,5m x dj 0,7m x h 0,5m. Virke till den ska vi köpa i morgon och sen blir det till att köpa matjord i stora lass.

368162-358
Foto Fjällräven                                                     Platsen där sålådan ska stå.

Eftersom lådan inte är lika lång som väggen så har jag funderat på om jag ska plantera något som kan klättra på väggen.
När vi köper matjord ska vi även köpa till gräsmattan, den är under all kritik. Egentligen skulle hela gräsmattan sås om, det är stora ytor som inte har gräs alls (efter grävningen när bergvärmen drogs in, för ca 6 år sedan) och där som det inte grävdes växer nästan bara mossa eftersom trädgården är FULL AV STORA TRÄD OCH BUSKAR...Ahhhhh!!!!!!
Nåja, nu har vi ju faktiskt fått fälla två stora träd, kanske vi kan övertala hyresvärden att få ta bort iallafall en av de stora tallarna.

Ytterligare ett projekt som ska göras är trägolv till balkongen. Förra sommaren renoverades balkongen, nytt staket och målning av bottendelen. I samma veva gjordes också ett nytt trägolv, typ som en stor trall som går att lyftas på vid städning och dyl. Så långt är ju allt bra men vad vi inte förstår är att hyresvärden bara gjorde till halva golvet? Kanske han inte hann färdigt innan vintern kom? Men när jag frågade i lördags om vi kunde bygga resten själva så sa han, -Jaha, ni vill ha över hela!
???? Vill man inte alltid ha golv över hela balkongen?

alkonggolv
Foto Fjällräven                                                      Trägolv på halva balkongen

Plåtgolvet på balkongen är ju så fult också så man vill ju gärna döja det, plus att det är kallt att gå på plåt. Men det ska väl inte vara några större problem att skruva ihop trallen till resten av golvet.
Kom också på att jag bett svärfar göra nya fästen till balkongbordet. Vi vill inte gärna skruva fast det och de gamla häng.....ja vad det nu kan heta...häng-över-kankten-krokar(?) passar inte på det nya staketet.

Nä, jag har nog inte tid att sitta här och uggla framför datorn, jag måste ju ut och arbeta lite.
Så fort vi forslat bort allt ris och dyl ska jag försöka visa skillnaden på före och efter trädfällning.


Men jag måste bara visa vad som satte sig på väggen brevid datorn just nu.

image361
Foto Fjällräven                                                                                          Är det en mygga???

Jösses, den är ju som en liten harkrank....Fy satan.....
Så där, nu har den flyttat in i dammsugaren, hoppas han inte är dammallergiker *ler*

Tjingeling allihop!!


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hyresvärden måste vara gravt genmanipulerad...jösses vilket klothövve.

Låter trevligt med en sålåda - vad ska ni så?

Jag tror alvarligt talat att insekten är en mutation...se upp!!!

Kram

2008-05-29 @ 09:25:49
Postat av: Fjällräven

Ja, jag kan tänka mig att det är gener från dårfinken *fniss*
Det blir väl lite grönsaker i sålådan, sallad, persilja, gräslök, rädisor mm

Kram

2008-05-29 @ 12:05:24
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: Lillebror

Man kanske skulle prova att så morötter i vaser.... blir ju en morot i varje glas då. kan se lite kul ut :D

2008-05-30 @ 14:45:32
Postat av: Fjällräven

*asgarvar* Ja prova du och så morötter i vaser...vem vet det kanske funkar...;)

2008-05-30 @ 23:29:20
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0