Pussel

För några år sedan köpte jag en pusselmatta. Det är en filtmatta som man pusslar på och när man vill ha bordsytan fri så rullar man bara ihop filten och vips  kan man duka fram middag på bordet utan att förstöra pusslet.
Nu har jag äntligen börjat pussla. Det har liksom legat och mognat i några år...*fniss*
Känner att det är både för- och nackdelar med denna filtmatta. Utan matta är det ju lätt att flytta runt pusselbitar, nu får man liksom lyfta varje bit. Men fördelen är ju att man kan plocka undan det när man känner  för det. Ibland är det ju så att man inte pusslar färdigt och går det för lång tid så ledsnar man.

Pussel

Fot Fjällräven                                                            Bara några bitar kvar *ler*

pusselmatta
Foto Fjällräven                      Så här rullas filten ihop med pusslet på plats

När jag tog fram det här pusslet så upptäckte jag att det låg två pussel till i lådan, det är bara att hoppas på att det blir en regnig sommar *sa hon som inte är förtjust i svettiga somrar*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0