Folksam

Igår var det en man från Folksam här och gick igenom försäkringar med M och mig. Som det är nu så har vi bilförsäkringen på Länsförsäkringar för det var billigast förra året när vi köpte bilen. Det var också skillnad på om M eller jag stod för försäkringen. Det var billigast för mig, därför står bilen på mig. Men när vi fick den nya fakturan från Länsförsäkringar för ytterligare ett år så höll vi på att ramla av stolen. Den var höjd med nästan 1000 spänn. Vi ringde och klagade lite och då sänkte dom den med några hundralappar. Vi kollade runt lite bland de olika bolagen och det visade sig att Mitsubishis (vi har en sån) egna försäkringsbolag var billigast. Jag ringde upp dom och pressade priset ytterligare med några hundra.
Så när försäkringsgubben från Folksam kom hit igår hade vi staplat upp de olika bolagen och priser, vi visade honom detta och frågade om han kunde matcha de? Nja, sa han och började räkna lite. Men hux flux med några samtal till kolegor och chefer så hade han sänkt deras pris med 460 kr....lätt som en plätt...*flinar stort*
Nu har vi alltså en försäkring som är 1598 kr billigare än Länsförsäkringar. Det lönar sig att kolla upp de olika bolagen och det lönar sig också att kolla upp vem som får den billigaste försäkringen, hon eller han. Så idag sålde jag bilen till M....dyrt....*ler stort*
Man ska även vara uppmärksam på att alla försäkringar inte är billigare på samma bolag. M's mc-fösäkring kostade dryga 3000 kr på Folksam men bara hälften på Länsförsäkringar.
Förr var man mer trogen sitt försäkringsbolag men nu är det en kamp för bolagen att behålla sina kunder.

Jag passade även på att teckna en försäkring till mig. Han ville även att vi skulle spara pengar för framtiden hos dom men jag är lite skeptiskt mot att spara pengar och sen inte kunna förfoga över dem som jag själv vill. Om dom får låna mina pengar ska jag inte behöva betala om jag behöver plocka ut pengar. Vi ska skaffa ett vanligt konto på bank där vi sparar för framtiden.



Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jag hajfajvar högt i luften, samt gör vågen. Hejja er som är så bra på att pressa ner avgifterna.

Nu har ni alltså 1598 kr över att lägga på hobbyaffären. Tjohoo!

Grattiskramar.

2008-05-22 @ 12:47:39
Postat av: Fjällräven

*asgarvar*
Nja, nu är det ju så att M betalar allt som rör bilen...men det är klart, vill ha ha lite hobbypyssel så kan jag hjälpa till att visa vart det finns...*fnissar*

2008-05-22 @ 17:54:34
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0