Färdiga krukor

Nu har mina betongkrukor brunnit färdigt och det har även flyttat in lite blommor i dom. Jag var lite ivrig med att se resultatet och lyfte ur den ena krukan ur formen innan den torkat och när jag skulle sätta tillbaka den i formen så lossnade en bit ur krukans kant , så går det när man inte kan vänta.
Dom blev även väldigt porösa, skulle säkert smulas sönder om jag tappade dem. Vet inte om det var för att jag hade för mycket vatten i blandingen eller om det kan ha varit för kallt när de skulle torka? Ska göra ett par till och nu är det ju både varmare och jag ska ta mindre vatten, får se om de blir bättre.

Årets krukor
Foto Fjällräven                                                                               Betongkrukor

Den runda kruka gjorde vi förra sommaren och den är väldigt kompakt i betongen, väger hur mycket som helst. Då visste vi inte heller att man skulle olja in formarna så vi slet i flera dagar med att få loss innerformen.
Vilket som så är det jättekul att gjuta och jag ska försöka mig på lite annat också. Vill gärna göra markplattor men jag vet inte vart jag skulle lägga dom. Måste klura lite på de.



Kommentarer
Postat av: Storasyster

Dom är skitsnygga! Jag vill ha en "halvboll" på balkongbordet. Kan man lämna in beställning? Jag pröjsar gladeligen.
Kramisar

2008-05-28 @ 16:20:12
Postat av: Fjällräven

Klart jag kan ordna en halvboll, men du lär ju inte få hem den till Trollhättan förrän mor och far åker hem i augusti. Går det bra eller? Å du, den är helt gratis. Enligt svensk lag får man inte ta betalt för halvbollar till storasystrar *fniss*
Kram

2008-05-28 @ 21:31:15
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: Den gamle.

Va,gick krukan sönder? Har du glömt allt från pappas betongkurs? Vad är det mer jag hör, ska vi frakta betongkrukor härs och tvärs över vårt land?
Dags för släpkärra kanske?
God natt.

2008-05-28 @ 23:33:45
Postat av: Robert E

helt enkelt skitfint!

2008-05-29 @ 00:43:22
Postat av: Fjällräven

Ja pappa, jag har glömt allt....Du är här allt för sällan helt enkelt *fniss*
Förhoppningsvis ska ni inte behöva släpkärra, men man vet aldrig...hehe.

2008-05-29 @ 07:49:57
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0