Byalaget

Igår var grannen och jag på vårt första årsmöte med Byalaget. Där blev vi invalda i styrelsen.
Konstföreningen, Syföreningen och nu Byalaget. Gäller att ha med en fot lite här och var *ler*
Det är lätt att sitta hemma i stugan och klaga på allt möjligt men det finns ju faktiskt forum där man kan vara med och påverka.
Jag var lite osäker först om jag ville sitta med i styrelsen eftersom jag ofta åker till Trollhättan och även har begränsningar på vad jag kan hjälpa till med i byn. Men efter att ha sett förra årets verksamhetsberättelse så kännde både P (grannen) och jag att det nog inte skulle bli speciellt betungande. Två möten, däremellan telefonkontakt, brasa på valborg, lite lotter....ja, det var väl ungefär allt som hände förra året....*ler stort*
Vi bestämde i går att byn behöver städas upp. Skräp i diken och gammalt ris som ligger och skräpar. Det som göms i snö kommer ju som sagt fram vid tö. Så sant så sant.

Så mitt första uppdrag i denna styrelse blev att skriva skyltar ang städdagen.


Städdag
Foto Fjällräven                                                                                          Städdag
                 (observera att man tar med egen kratta) *gapskrattar*

Om man inte är på bygdegården eller affären denna vecka så missar man ju att det är städdag på lördag så därför tog jag ett eget beslut i morse på att trycka upp lappar för att lägga i postboxar. Det kostade mig 45 kr (fick lite sponsring av Trångsviksbolaget/Posten) och vill inte byalaget betala det så är det inte hela världen.

Ska bli kul att se hur många som kommer på lördag.




Kommentarer
Postat av: Pia

Kanon!!! Jättefin skylt o bra initiativ det där med lapparna i boxarna./Pia

2008-05-20 @ 14:43:40
URL: http://www.piasmiljoblogg.blogspot.com
Postat av: Fjällräven

Tackar å bugar.

2008-05-20 @ 15:18:20
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0