Tredje gången gillt

Nu är det tredje gången jag skriver om de senaste dagarna. Får se om det funkar denna gång. Efter att jag skrivit och lagt upp bilder här på bloggen så har det bara krånglat och hängt sig.

Fyndade tyger på röda korset. Köpte fyra illgröna gardinlängder som jag hade tänkt sätta upp på något bra ställe. Frågan är bara vad min älskade sambo kommer säga? Frågan är vad han skulle kunna säga eftersom han antagligen får ett kruppanfall, blir nog mest ett gurglande ljud *ler* Misstänker att han inte är av samma åsikt som jag när det gäller dessa gardiner. Kanske ingen är av samma åsikt som jag?


Tyg grönt
Foto Fjällräven                                                                           Blivande gardiner

Protesterar han för mycket så är nog ingen skada skedd med tanke på att jag betalat 40 kr för alla 4 längder.

Jag köpte oclkså ett annat tyg som han säkert inte heller är så förtjust i. (Sorry älskling, jag har konstig smak ibland)

Detta tyg är från Borås Cotton designat av Saini Salonen och det heter Las Palmas. Det var bara en längd så jag vet inte riktigt vad det ska bli. Men det gör som sagt inget om det bara blir liggandes för det kostade bara 10 kr.

Tyg blå/röd
Foto Fjällräven                                                                   Tyg från Borås Cotton

Efter röda korset åkte vi till Vänersborg för att tokhandla i pysselaffären. Uj, uj, uj! Det är inte gratis att pyssla.

Pyssel
Foto Fjällräven                                                                                  Pysselsaker

Papper
Foto Fjällräven                                                                                           Papper

Pennor
Foto Fjällräven                                                                                             Pennor


Det ska bli så himla kul att komma hem så man kan pyssla lite.

Det var rea på rean också och då passade jag på att köpa tre böcker. Det är "Stickat och Sött", "Ny stickning" och "Enkel virkning"  alla av Erika Knight.

Böcker
Foto Fjällräven                                                                      Handarbetsböcker

Idag när vi var ute på stan köpte jag lite påskpynt som fömodligen blir nån form av pyssel nästa påsk. Dom däremot var nästan gratis.

Påskpynt
Foto Fjällräven                                                                                        Påskpynt

Det har också inhandlat lite strumper, trosor och kalsonger (till sonen) och en del hår- och kropsvårdsattiraljer. Det är tur man inte är här varje månad för då hade det blivit vatten och bröd för jämnan, men det är ju så himla kul att handla här i Trollhättan.  Mamma har till och med tagit semester nu när jag varit här så vi har ju haft all tid i världen att shoppa....hehehe....
Ja just det ja, i går var på på Ikea. Köpte bland annat några glasburkar som jag ska försöka få med hem på tåget. Jösses, det kommer bli tungt *stånk och stön*

Jag har några dagar kvar innan hemfärd men jag ska fösöka att inte handla något mer (ehhh, tror jag)

Natti natti, nu är det slängtajm.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hej hej.

Man kan aldrig handla för mycket. Pengarna kan ta slut - men det är en annan femma.

Såg på Äntligen Hemma, Isabel visade sin favoritaffär. Där sålde dom gammalt och nytt. Där hängde ett tyg i samma gröna färger fast lite annat mönster som på ditt gröna. kolla in det när reprisen går.

Saknar dej jättemycket.
Kram.

2008-04-02 @ 15:03:38
Postat av: Fjällräven

Saknar dig också...det var så himla kul att vi hann med all shopping, fikastunder och pyssel. Ska bli kul att se den nya pysselaffären nästa gång jag kommer ner.
Kram på dig

2008-04-03 @ 18:39:21
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: Ing-Britt Johansson

Hej!
Jag har två bitar av tyget Las Palmas den blå om du vill ha mer. Har tänkt lägga ut det på T...
Mvh IJ

2013-10-27 @ 02:02:44
Postat av: Fjällräven

Tack för tipset Inga-Britt, men just nu är det nog inte aktuellt.
/Ammii

2013-11-09 @ 15:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0