Söndagsglädje v. 9

Jag hörde en helikopter utanför vårat hus. Inget konstigt med det eftersom det är sportlov på flera ställen i landet och det betyder att många är på skidsemester i trakten och skidor är = benbrott.
Men jag hörde att helikoptern inte bara åkte förbi utan for lite fram och tillbaka över byn. När jag tittade ut såg jag att det var polisen. Kanske var det det bara en vanlig kontroll för att kontrollera trafiken men det kan ju också vara för att hitta rattonyktra personer.
För nån vecka sen ringde någon polisen för att anmäla en person i vår by om en misstänkt rattfylla. Helikoptern cirklade runt byn men tyvärr lyckades dom inte hitta den misstänkte. Men eftersom han ofta kör full så är det bara en tidsfråga innan dom tar honom. Förhoppningsvis kommer han inte ställa till nån skada innan dess. Jag lovar också dyrt och heligt att jag ringer polisen om jag ser honom (eller någon annan) köra bil på fyllan.
Så min söndagsglädjebild den här veckan får alltså bli polishelikoptern. Det är glädjande att se att polisen fortfarande har lite pengar kvar i potten för att kunna hjälpa oss Jämtlänningar när det behövs.


Polishelikopter
Foto Fjällräven                                                                           Polishelikopter


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Här ser man ju faktiskt bevis på att du lever ett liv i värsta "aktion" *fniss*

Kram kram

2008-03-02 @ 13:01:30
Postat av: Fjällräven

hahaha....ja, precis. Värsta storstadstempo...tihi..

2008-03-02 @ 22:06:33
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0