Söndagsglädje v. 24

I höstas köpte jag några nya frukter som jag aldrig smakat förut. Litchi tror jag de hette. En liten frukt med en stor kärna i mitten. Jag sparade kärnorna och nu har jag planterar dem. Får väl se om de händer något. Jag har sökt efter information om hur man planterar dessa kärnor med jag har inte hittat något. Jag la dom i ett glas vatten i två dygn innan jag planterade dem, har fått för mig att man hjälper dem lite på traven på det sättet *ler*
Samtidigt planterade jag även äppelkärnor. 
Tidigare har ju Jamie fått alla kärnor från äpplen eftersom det var hans favoritmat men efter att han dog har jag kommit på mig att ändå spara kärnorna när jag äter äpple. 
Jag har ingen aning om ifall man kan plantera äppelkärnor på det här viset men man måste ju försöka. Inte vet jag vad jag ska göra med plantorna ifall det blir några,  jag kan ju inte plantera äppelträd i hela trädgården *fniss*


Foto Fjällräven                                         Blivande äppelträd och "Litchisar"

Så nu får tårtfatet med kupa bli ett litet växthus och det får bli söndagsglädje denna vecka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0