Roskildeväska

För många år sedan, på den tiden man röjde runt på krogen och festivaler. Då när jag bara var klädd i demin. Då hade jag en väska som jag sydde (eller var det syster som sydde den? Nu blev jag osäker), ja ja, det var en väska av gamla jeans och den gick under namnet Roskildeväskan. Den väskan fick åka med på allt möjligt kul. Mycket kul fick följa med inne i väskan också. Fast den var så liten kunde man smuggla med några falcon bayerskt in på krogen...hehehe...det var tider det....*ler*

Iallafall, nu när vi ska ut på mc-semester  och måste packa väldigt smått (inget onödigt), kom jag på att jag inte kan packa med mig min väska. Den är för stor.  Men jag MÅSTE ha en liten handväska med mig. Jag kan ju inte gå med kamera, mobil, plånbok, piller och annat tjafs i fickorna. Alltså måste jag sy en liten väska. En Roskildeväska.


Foto Fjällräven                                                                             Roskildeväska

Den är superlätt att sy. Bara att klippa ut en lång bit som blir själva väskan + väsklock. Två smala remsor till sidor. Måtten får man bestämma själv beroende på hur stor väska man vill ha.


Foto Fjällräven                                                                            Delar till väskan


Foto Fjällräven                                                                                     
Mobilficka

Jag gjorde en mobilficka som jag sydde fast på den ena sidoremsan, innan jag sydde ihop väskan.
När väskan var sydd satte jag fast ett axelband.
Simsallabim så var det färdigt!

Resan går till Falun (förhoppningsvis 1 juli). Vi hittade en jättemysig camping där förra året, Främby Udde. Det är en liten mysig camping och den ena ägaren kommer från mina (nuvarande) trakter, Järpen. Vi har tänkt stanna där några dagar och kanske göra små dagsutflykter från Falun.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Najs - fin väska. Får lite flashback faktiskt.

Väskan Denim sydde du själv om jag inte minns fel. Fast man har ju gjort några stycken. (Skulle man göra en väska av ett par jeansbrallor nu, skulle den bli så stor, att folk trodde det var en hockeytrunk.)

Kram

2008-06-11 @ 22:43:09
Postat av: Fjällräven

Denim och Roskildeväskan var två olika väskor. Denim var den som var hela överdelen av ett par jeans, den som promenerade med Emat, Tottas kamelväska från Tunisien ler längtansfullt tillbaka

2008-06-12 @ 07:38:11
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0