Utomhusteater

Idag har vi varit på teater på Backgården i Alsen.

Spelet om Tänger Tull - ett djefla påhitt! (runt 1718)
Tullstationen i Tänger var Dalarnas största landstull utmed vägen till Kopparberget i Falun. Syftet var att beskatta de varor från andra delar av landet som nu skulle säljas i städerna. All handel på landsbygden var förbjuden. Tängerborna skulle alltså vara tvugna att bege sig till Falun för att handla. Jämtar och älsingar passerade ofta tullen med sina varor och det var naturligtvis inte allt som visades upp för tullskrivaren.....


Foto Fjällräven


Foto Fjällräven


Foto Fjällräven


Foto Fjällräven

Det var jättekul att se och vi hade bjudit med M's mormor, svärmor var också med.

Vi var lite bekymrade för vädret, grå himel med regnet hängandes bara några meter ovanför huvudet. Men vi klarade oss från regnet.
Hoppas vi går på fler teatrar för det är riktigt kul.


Kommentarer
Postat av: Storbonns Anna

Hoppas du gillade oss! Fina kort du tagit, gör det något om jag använder dem för personligt bruk?

2008-07-16 @ 00:53:44
URL: http://www.metrobloggen.se/dalkullan
Postat av: Fjällräven

Jag hade jättekul. Ni var väldigt duktiga och jag hoppas jag får chansen att se er igen. Du får låna bilderna hur mycket som helst.

Tack för en underbar föreställning.

2008-07-16 @ 11:37:55
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0