Smarta saker

Idag fick vi paket på posten. Vi har beställt vakumpåsar. En himla smart grej att förvara kuddar, täcken och annat som tar plats. Vi var ju tvugna att prova så vi vek ihop två bäddmadrasser som är 80 x 200 x 5 cm. Om man bara viker ihop dem så bygger det ungefär 33 cm på höjden men när man sugit ur luften ur påsen med dammsugaren blev det bara ca 10 cm, helt fantastiskt.


Foto Fjällräven                                                            Bäddmadrasser med luft


Foto Fjällräven                                                            
Bäddmadrasser utan luft

Jag står på samma ställe och påsen ligger på samma plats på båda bilderna just för att ni ska kunna se skillnaden före och efter man sugit ur luften i påsen.

Just den här påsen är 90 x 130 cm, den ska vi förvara bäddmadrasser i på vinden. Vi har nämligen upptäckt att det blir en äcklig vindslukt och alla täcken kuddar och madrasser som jag tvättade innan jag la upp dem måste tvättas om igen innan man använder dem.
Vi köpte ytterligare vakumpåsar som är 70 x 90 cm, för kuddar, jackor, täcken och dyligt.
Det blir helt klart en beställning till för vi blev mäkta imponerade. Dom var kanske lite dyra men förhoppningsvis håller dom länge. Den stora kostar 100 kr och de mindre som kommer i två-pack kostar 150 kr sen tillkommer frakt på 69 kr.


Natti natti, sov gott alla söta människor.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Otroligt smarta påsar. Bra att du kunde använda dammsugaren till att suga ut luften. Jag har bara sett påsar som måste rullas ihop. Dom är inget för den klene.

Vart har du beställt dom ifrån?



Du får göra som Martha, ock lägga till påsarna i "smarta saker"-listan. (Känner jag dej rätt går du runt och letar efter mer saker att vakumförpacka, fniss.)



Kram kram

2008-07-17 @ 08:10:24
Postat av: Fjällräven

Hahah...ja jag funderade på vad som fanns på vinden och i skåp, hur många påsar kan man behöva....tänk, tänk, tänk.

Vi har skickat efter dom på från www.smartasaker.se

Kram

2008-07-17 @ 10:49:42
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0