Systers vantar

Nu håller jag på med ett par vantar till min syster. Är snart klar.

Från början var det meningen att vantarna skulle ha en mudd av detta garn.

image130
Foto Fjällräven
Men jag trodde jag skulle bli vansinnig. Det var så in i h...vete luddigt och bökigt. Jag fick repa upp flera gånger eftersom jag inte såg vart öglorna var där jag skulle sticka eller virka och till slut valde jag ett annat garn.
*stööön, inget tålamod alls längre*


image141 
Foto Fjällräven
Först stickade jag vanten med garn från Järbogarn "LADY" färg 922 (det ser rosa ut på bilden men det är mer åt cyklamen)

image142 
Foto Fjällräven 
Sedan virkade jag mudden med garn från Hjertegarn " NICE LUREX" färg 2311
Dubbeltolpar i  6 varv och sen avslutade jag med luftmaskor, 4 lm, 1 fm i dst, för att få en liten vågig kant.
(humfre...påminn mig om att aldrig bli mönsterskrivare för det var jag absolut inte bra på)

image143   image145
Foto Fjällräven
Sedan är det bara att välja, uppvikt eller nervikt.

Förhoppningsvis är dom färdiga i dag eller i morgon och då skickar jag ner dom till dig direkt syster yster. Det kan ju vara kul om du får dom innan vintern är slut ;-)


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Dom blir så fina. Färg ock glitter - kan det bli mer jag? Hoppas att det blir kallt snart, så att jag kan åka på skrytturné på stan.

Kram

2008-01-16 @ 12:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0