Mera ståltråd

Syrran printade för längesen ut en beskrivning på hur man gör en brödnagg och nu har jag försökt mig på det.
Det är bara för dig nu syster att leta upp fler beskrivningar och skicka upp dom till mig, tids nog blir det något av de ;-)

image179

Foto Fjällräven              Brödnagg

När jag funderade på vad jag skulle kunna göra så kollade jag runt på internet och där hittade jag en krok som jag sen försökte mig på att göra. Hur jag än letar så kan jag inte hitta igen den så därför kan jag inte tala om vem som gjort förlagan vilket är så synd för hon var fantastiskt duktig och hade gjort massor med fina luffarslöjdsaker. Så fort jag hittar igen sidan så ska jag se till att tala om det för er.
Kroken som jag gjort är inte på långa vägar lika fin som orginalet men jag ska fortsätta öva och snart kanske de blir snygga.

image180 Min första krok
Foto Fjällräven 

Kanske man ska gå en kurs i luffarslöjd. Det är förbaskat kul men man får ont i fingrarna.


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Det vet du väl att jag gärna letar fram beskrivningar. Du är ju hur duktig som helst.
Kram.

2008-01-26 @ 17:55:56
Postat av: Storasyster

http://huldaholm.bloggagratis.se/
Titta vilken fin sida jag hittat. Här är en tjej som visar hur man gör...
Kram

2008-01-26 @ 19:42:21
Postat av: Lillebror

Man kan säga att den där brödnaggen ser naggande god ut. HAHA

2008-01-29 @ 13:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0