En liten förbättring för den fruktansvärda hallen

Idag har vi, M och jag, skurat väggarna i entren. Den är ju, som jag har sagt förut, hemsk. Just nu är det massonitskivor som sitter på väggen men det skulle kunna vara träpanel under.  Det skulle vara så kul att kolla. Huset är ju byggt 1947 och jag vet faktiskt inte vad man klädde väggarna med på den tiden men jag förmodar att det inte var massonitskivor.  Jag måste nog helt klart kolla upp vad som användes förr.
Vi har i allafall skurat väggar, lister och dörrar, dock ej ytterdörren (den tar jag i morgon tillsammans med resten av trappväggen).
Vi som såg väggarna innan och efter ser ju stor skillnad men för den som aldrig varit här är hallen fortfarande hemsk. Vi hade förut en bänk där vi förvarade lite saker som man behöver ute eller till bilen, för att slippa hämta allt på andra våningen eller i källaren. Den bänken har vi nu ställ utanför ytterdörren och det blev en mer luftigare entre. Jag skruvade upp tre krokar på väggen och hängde upp tre kassar där vi nu förvarar lite smått och gott, typ arbetshandskar, shoppingkassar mm. Det ger lite färg åt hallen och man kanske inte ser alla fel och brister.
Eller nä, det går inte att gömma alla skavanker. Kolla här får ni se.

image157Ja, vad säger man?
Foto Fjällräven

image158  Något slitet kanske...*stöön*
Foto Fjällräven

image159 Färgen lossnar lite överallt.
Foto Fjällräven

Sen den dagen M flyttade in för tre år sedan har man inte haft lust att göra något med hallen eftersom vi inte får renovera den på riktigt, alltså totalrenovering. Men nu bara kände jag att vi måste göra något för att få den lite mer trevlig. Köpte  ju en ny dörrmatta häromdagen och nu åkte bänken ut. Ställde ett par betongkrukor, som vi förövrigt gjöt själva i somras, satte i ett par gröna växter, hängde upp kassarna och även jag som är väldigt less på hallen tycker faktiskt att den blev lite trevligare.

image160 Lite bättre.
Foto Fjällräven

image161 Förvaring
Foto Fjällräven


Kommentarer
Postat av: Pia

Men det där är ju inte bara lite bättre det är ju MYCKET bättre!!! Då vet vi vad ni gjort idag, det är så braaaa med bloggar. Vi har också gjort om hemma idag, C har tapetserat o jag har skött markservicen./P

2008-01-19 @ 18:38:23
Postat av: Moster Millan

Vad luftigt det blev när bänken kom bort. Fina väskor. Trevligt med växter i trappen, speciellt med så tjusiga krukor.
Vad ni är rediga...
Kram till er båda.

2008-01-19 @ 19:08:09
Postat av: Fjällräven

Man blir glad när man gjort något nyttigt och ännu gladar när man fåt beröm för det. Tack!

2008-01-19 @ 19:52:15
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: RobertE

Tänk vad lite pyssel och omsorg av en hall kan göra! Snyggt!

2008-01-20 @ 08:45:31
Postat av: Den gamle

Det är kul när man fixar till det omkring sej.
Men snart ska den gamla ta ledigt en vecka och hjälpa mej och röja i mitt lamprum. Undra om jag får behålla några bra saker.Det mesta är ju bra saker, tycker jag.
Jag vet inte om jag kan med att ta några kort före och efter.Får se.
Hörs å ses.

2008-01-22 @ 22:31:21
Postat av: Fjällräven

Asgarv....ja du far, det är tur att inte jag är hemma och hjälper er...haha..fast mor är lika duktig hon på att samla på saker upptäckte jag sist jag var hemma.
Men det är klart att du måste ta bild före och efter. Ni kommer vara sååååå nöjda efteråt.

2008-01-23 @ 12:46:36
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0