Semledagen

Jag älskar semlor!!! För min del tycker jag att man ska äta semlor hela året. Byt ut alla bakelser mot semlor och tårtorna blir till semlekrans. Men jag kan ju faktiskt förstå om inte alla vill ha det på det viset. Kolla här.

En å annan semla
Foto Mats               Här står min svärmor och lägger grädde på semlorna

Både sambon och svärmor jobbar på byns bageri och dagen innan fettisdagen är den mest hektiska dagen på hela året. Många av dom började arbeta kl 5 på måndag morgon och gick hem vid midnatt för att sen vara tillbaka kl 5 på tisdagmorgon. Inte många timmar sömn där inte *gäsp*
Jag tror dom gjorde ca 20 000 semlor.  *mums*

Igår kväll var M och jag hos grannarna och käkade semlor. Jag bakade semlebullar i måndags (knäppt va, att baka egna när sambon jobbar på bageri. Men är man laktosintolerant och nötallergiker så är man) och igår tog jag med ett gäng in till grannarna så fick dom stå för javat.

Grannfrun och jag sitter med i styrelsen för Krokoms konstförening och nu är det snart årsmöte vilket betyder att alla medlemmar får en inbjudan till mötet. Vi packade kuvert, stämplade loggor och skrev adresser i en rasande fart. Vi fick hjälp av våra män (guldgossar) så det gick jättefort.

En annan sak som jag och grannen P engagerat oss i är detta med miljön. Ja P har alltid brunnit för detta ämne och jag gör naturligtvis vad jag kan för att minska miljöförstöringen. Nu har vi som project att göra Trångsviken mer miljövänlig. Vi ska få ut information på bygdegårdens anslagstavla där vi uppmanar bybor att kommma med förslag på vad vi kan göra för byn. Vi vill att Trångsviken lanserar sig som en miljövänlig by.
Är det någon som har förslag på vad man kan göra så är det bara att lägga en kommentar.
Är ni intresserade av miljöfrågoor så kika gärna in på grannens blogg
www.piasmiloblogg.blogspot.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0