Knappar och nystan

Min syster är en riktig knappfetischist. Hon kan gå in i en affär som säljer knappar och fastna där inne i timmar (om vi nu hade låtit henne stanna så länge vill säga) Hon vänder och vrider på alla knappar och fantiserar om vart hon skulle kunna sätta dom. Finns det inget bra ställe att sy fast dom på så köper hon dom ändå för det finns alltid plats för nya knappar hemma i knapparkivet.
Jag har väl mest tyckt att det varit jobbigt när hon stått där och letat och förklarat vad man kan ha alla fantastiska knappar till....*pust och stön* Det har säkert kommit en och annan spydig kommentar från mig om att det kanske redan finns någon knapp hemma som kunde passa. Den tiden är härmed förbi. Jag lovar dyrt och heligt att jag aldrig mer ska narras när det gäller knappar.
Idag var jag på Röda Korsets second hand i Östersund. Jag ville kolla in utbudet av garner. Det var lite klent på den fronten men eftersom jag skulle behöva några knappar så tänkte jag att det är väl bäst att kolla medans man är här. Heliga moder! Det finns en knappgud och han har lämnat av ett stort förråd av knappar hos Röda Korset. Sen finns det antagligen en till knappfetischist, förutom min syster, och hon jobbar på Röda Korset. Alla knappar var prydligt sorterade efter färg och sen var alla knappar av samma sort snyggt ihopsatta med ett snöre och på detta snöre satt en prislapp. Typ, 5 små röda knappar = 2 kr, 8 olika bruna knappar i en påse = 5 kr osv, osv...
Jag fiskade snabbt fram en liten plastlåda att lägga alla knappar som jag ville ha. Jag ville i och för sig ha alla knappar men jag hejdade mig. Det fick räcka med 172 st *flinar*
Vad jag ska ha dom till?? Fnys! vilken fråga. Några ska jag ha till .....ehhh...ja, till något bra helt klart...6 st fick sin plats på äppelfodralet som jag virkade till syster så nu är det faktiskt bara 166 st kvar *fniss*
Jag känner hur det kliar i fingrarna, jag vill åka dit i morgon igen och köpa några till.....nu fick jag faktiskt en ide....hummm, jag måste skriva ner det på ett papper så jag inte glömmer...Berättar om det en annan gång.

Knappar och nystan
Foto Fjällräven                                              Dagens skörd från Röda Korset




Kommentarer
Postat av: allicen

Åh va galet!!! I like it =)

2008-02-18 @ 20:01:19
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Storasyster

Hahaha...jag dör av skratt...äntligen har jag fått förståelse för knapparna. Nu är det bara band och snören kvar. Garner har du VERKLIGEN fattat, och du är en hejjare på tyger (en del måste man ju bara ha). Jag blir så avundsjuk - vill också följa med på upptäcksfärd.

Jag ska väl inte gnälla - på onsdag ska jag till reumatologen, och då ska vi till Torp och handla.
Pappa, din son och hans vän A ska med. Pappa kommer att lämna mej på Panduro. Hallelulja, jag har skrivit ett A4 med saker att titta på och köpa.
Kram så länge.

2008-02-18 @ 22:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0