Årsmöte

Jag sitter i styrelsen för Krokoms Konstförening och igår var det dags för årsmöte. Vi hade hyrt Föreningshuset i Ås. Vilket fint hus. Tyvärr tog jag inga bilder på utsidan av huset men jag kan visa hur rummet som vi hade mötet i ser ut.

1a Föreningshuset Ås
Foto Fjällräven

1b Föreningshuset Ås
Foto Fjällräven

Det var en lagom stor lokal för vårat möte eftersom vi oftas inte brukar vara fler än ca 30 personer.
Efter varje årsmöte är det utlottning av konst. Förstapriset kan bara vinnas av medlemmar som närvarar vid årsmötet och det är extra roligt att vinna förstapris eftersom konstnären är inbjuden till mötet och då berättar om sitt konstnärskap. I år var det Susanna Bäckström. Hon är smed och smider de mest fantastiska saker. Hennes specialitet är kroki. Jag har försökt hitta någon bild för att ni ska kunna se vad jag menar men kan inte hitta något. Ska leta vidare så återkommer jag.
När förstapriset var utlottad var det dags för resten.
Vinst nummer 2 går till medlem med nummer 112. Oahhhhh!!! det är ju jag!  *flinar hystersikt*
Jag vann en tavla som Lena Deimo har målat i olja  "Östersund från Badhusparken "
Blev verkligen glatt överraskad. Frågan är bara vart jag ska hänga den. Måste nog ta hjälp av grannen som är duktig på sånt.


Foto Fjällräven                      "Östersund från Badhusparken"     59x41 cm

Jag ska rama om den för jag är inte förtjust i den som sitter där nu.




Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hurra, hurra, hurra, grattis till vinsten.

Kram

2008-02-25 @ 15:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0