Silverkulan

Idag har jag fått ett handskrivet brev, inte bara handskrivet utan även skrivet med riktig reservoarpenna.


Foto Fjällräven                                           Brev från en vän


Det är min vän Alf som är så snäll och skickar mig en julhälsning och han har också målat en tavla till mig. Om du bara visste Alf vad lycklig jag blir.
Jag blev så glad och hade jag inte stått på jobbet så hade jag nog börjat grina av lycka



                                      Målad av Alf Ödlund i Trollhättan 2008     (15x11 cm)

Storyn bakom denna tavla är att jag alltid älskat månen, jag kan sitta och titta på månen i evigheter och känner ett inre lugn av den. I en av Tove Janssons böcker, Sent i November, från 1970 finns en teckning av Homsan som tittar på en silverkula. I den teckningen ser jag mig själv, som när jag tittar på månen. Detta berättade jag för Alf och då lovade han att måla en tavla till mig, och här är den.
Det är jag, rävhonan, som tittar på den lysande kulan och fjällen och skogen finns här, där jag bor.

Tack snälla, snälla du. Hoppas du får en underbar jul i Murjek. Hälsa hela familjen.





Från Tove Janssons "Sent i November"

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vilken fin tavla Alf målat till dej. Den är till och med finare än orginalet. God jul till dej Alf.



Älskade syster - imorgon kommer du och M äntligen hit. Det ska bli så skönt att träffa er. Vi syns väl på Odencaféet på lördag.



Kram kram Millan

2008-12-18 @ 14:54:56
Postat av: Fjällräven

Precis vad jag också tycker, den är finare än orginalet.

Ja det gör vi, syns på Oden alltså =)

Kram kram

2008-12-18 @ 23:01:10
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Alf

Hm, nu blir jag ju änna generad... Men kul att du uppskattar bilden du också. För jag vart själv rätt nöjd.

2008-12-25 @ 22:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0