Vilken dag!

Herre jösses vilken dag. Dagen startade med kaffe och present på sängen till min underbara sambo som fyller 40 år idag. Vi hade förberett mycket av maten som vi skulle ha på kalaset. Potatsigratänger och kött fixades igår, dukning av bord likaså. Men hur det än är så är det ändå mycket som inte går att göra förrän i allra sista stund innan gästerna kommer. Vi såg iallafall till att vi var nyduschade och klädda ganska tidigt ifall det skulle dyka upp någon innan kalaset som vi hade planerat till kl 17. Det var precis efter duschen som vi märkte att det inte sjönk undan som det brukar i toaletten. Huumm, vad är det nu då? Vi gick ner i källaren och där såg vi att vattnet var på väg upp ur en av golvbrunnarna....Fy satan vad det luktade *urk*

avlopp
Foto Fjällräven                                                             Översvämmad golvbrunn

Fram med vattenslang och rensredskap. Som tur är så har jag en väldigt duktig sambo. Jag kännde med en gång att vi skulle ringa hyresvärden. Inte ville jag ta i den där sörjan. M försökte få bukt med problemet, svärfar kom hit och hjälpte till. Efter 3 timmar lossnade "proppen"
Jag kan lova att varken M eller svärfar luktade hallon. Inte heller vårat hem luktade kalas. Källaren ser nu ut som en bajsamajsa från Roskildefestivalen, dag 4. Jag ringde runt för att meddela att kalaset var framflyttat en timma och på den tiden hade vi hunnit tvaga M och fixa ordning på det som skulle bjudas på. (Källaren tar vi i morgon)

Gästerna droppade in och efter ett tag satt alla till bords och smaskade och åt av mat och dryck.

kalas
Foto Fjällräven                                                                     Ett bord för 15 gäster

barnbordet
Foto Fjällräven                                          Ett bord för de fyra minsta barnen

Några placerade vi i soffan och det är ju alltid så att finns det hjärterum så finns naturligtvis häckarum *flin*

Massor med fina blommor fick M och eftersom den nya motorcykeln ska in på ett-visst-antal-mil-service i sommar så hade han önskat sig bidrag till detta, och det fick han, med råge *ler*

Blommor
Foto Fjällräven

Nu en sak till Pappa.
I fredags tog M ut sin mc och åkte för att tanka den. Efter en stund ringde han och sa att den bara gick på tre cylindrar. Han skulle kolla vad det var, troligen soppatorsk. Jag åkte iväg med bensindunk och när jag var på väg ringde M igen för att tala om att han tar sig själv till tappen men vi bestämde att jag ändå skulle komma dit och att vi då skuklle köpa pizza till middag (lite lat får man va ibland)
Väl där  sitter vi och väntar utanför pizzerian på att maten ska bli färdig, då upptäcker jag något.
Kolla in mina fötter pappa
.

Träskor
Foto Fjällräven                                                             Trätofflor på mina fötter

Jag har åkt iväg med träskor på fötterna *asgarv*
Har jag bott här för länge nu? Håller jag på att bli en norrlänning? Pappa hjälp! Säg att det bara var en tillfällig sinnesförvirring. *ler*

Tack för idag, nu tror jag att det är läggdags.




Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vilken händelserik dag. God mat, massor av folk och kloakdoft - helt klart festivalstämning. Hoppas att M's dag slutade bra iallafall.

Vilket fint kort du gjort!

Lekte trillingarna med dina virkade kakor?

Kramisar till min lilla "raggare"

2008-04-28 @ 09:12:53
Postat av: Fjällräven

Jag har inte hunnit ge trillingarna "kakorna"
Det blev ett lyckat kalas och M somnade sött vid midnatt. Själv somnade jag först vid halv fem i morse. Lite för mycket stå och bära hade det nog blivit * aj! *
Kram på dig med/Raggarsyrran

2008-04-28 @ 09:24:29
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0