Pepparkakshus

Det blev inget tunnbrödsbak. Vi tar det i morgon.
Men vi satte ihop ett pepparkakshus. Vi gjorde det lätt för oss och limmade ihop huset med limpistol. Jag har alltid tyckt det är lite läbbigt när barn äter upp pepparkakshus som stått framme i flera veckor, dammigt och äckligt. Alltså har vi inga planer på att äta detta hus och då var limpistol ett utmärkt verktyg.


image62
Foto Fjällräven
Det gäller att vara snabb för limmet stelnar på några sekunder.

När huset var ihopsatt så var det dags att dekorera det.

image63
Foto Fjällräven
Lite snö så det ser vekligt ut...hehe....

image64
Foto Fjällräven
Lite snickarglädje måste ju också finnas.

image65
Foto Fjällräven
Så där, då var det klart. Kolla in istapparna som hänger från taket.
Duktigt K, du är som klippt å skuren för det här jobbet.

Efter husbygget tyckte jag det var läga att koka lite tomtegröt. Man blir väldigt julig när man pysslar.
Nu ska jag ta mig en portion gröt och sen är det nanedags.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Goddag i stugan.

Vad fin den blev. Vart ska den stå så att inte Jamie äter upp den...eller flyttar in i den..!

Avundsjuka kramar från moster.

2007-12-06 @ 11:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0