Julgranen har redan landat

Ja ja ja, jag vet, det är för tidigt med julgran inne men jag kunde inte hålla mig längre. Jag åker ju till Trollhättan snart och jag vill kunna se granen här hemma lite. Jag har ju sagt att jag tycker att julen är för kort tid så det gäller att passa på.

En del julpynt är ett måste i granen.

image75 
Foto Fjällräven                        Makaronängel av K från dagistiden

image76 
Foto Fjällräven
Den här musen som sitter i en tomteluva har syrran gjort till mig. Hon hade ett litet helvete innan den blev färdig för jag kom alltid och störde när hon försökte göra färdigt den. Det skulle ju vara en överaskning.

image77 
Foto Fjällräven
Det här hjärtat har varit med så länge jag kan minnas. Jag tror att jag fick med den hemmifrån den dan jag fick egen julgran.

Dessa tre saker + ett par röda juläpplen av frigolit som också K gjorde på dagisnivå, dessa saker måste finnas med i övrigt har jag ändrat julgranspynt lite från år till år.
När K var liten var det mesta pyntet sånt som han gjort på dagis och i skolan. Då var det mycket smällkarameller och änglar i glansigt papper. Det var fint då men nu är det lite mer diskret.
Jag upptäkte att vi inte har någon stjärna, måste köpa en. Kanske det blir en spira detta året.

Idag har vi varit på julbord. Svärmor och svärfar bjöd M och mig som tack för att vi tog hand om post och blommor när dom var bortresta.
Vi var på Persåsen och det var mycket gott. Jag är ju vegetarian och då är det ju mycket man inte äter på ett julbord men jag blev mycket mätt och belåten, jag brukar äta dekorationen som ligger på köttfaten men det var dåligt med sånt idag.
Det fanns en fantastisk öppen spis där som jag måste få visa er. Det är lite svårt att se på bilden hur stor och maffig den är men granen var säkert en bra bit över 2,5 m.

image79
Foto Fjällräven                                 Spisen på Persåsen

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Godda i stugan.

Låter mysigt med granen - kan man få se en bild på hela?.

Maffig spis..!

Kram Millan

2007-12-09 @ 17:43:08
Postat av: Kusinens sambo

Hej!
Härligt med julgran! Vi tänkte också ta in vår gran tidigt i år, åtminstone till nästa helg. Vi åker ju iväg till Berlin den 20:e, och då vill man ha kunnat njuta av granen innan. Precis som förra året kommer granens färger gå i brunt, koppar och guld. Ni får komma ner till oss på en fika i mellandagarna! Kram R

2007-12-09 @ 20:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0