...hoppar upp bland faten....tipp, tipp, tapp

Jösses! Vad mätt man är. Man tror knappt att man ska bli hungrig någonsin efter ett julbord i vår familj men hur som helst så satt man vid köksbordet och åt frukost i morse iallafall. Hungrig var man inte men det är ju så gott.

Som alltid firade vi jul hos mor och far men i år var fastrar, kusiner, mormor och farmor med. Lite som förr fast utan småbarn. Inget fel på småbarn men det blir ju annorlunda om det är småknattar med och inte ett gäng galningar.
Fruktansvärt kul hade vi i alla fall. Mycket skratt och flams.

Varje jul leker vi julklappsleken. Alla har med sig två paket och sen slås det med tärning. Får man en sexa så tar man ett paket. När alla fått två paket öppnas klapparna och därefter slår man med tärning igen. Vid sexa eller etta (för att få lite rotation på paketen) får man byta sitt paket mot ett som man tycker är bättre. I år var det två paket som alla ville ha. I det ena låg det en flaska cider + godisklubbor och i det andra tre lotter med chans att vinna mycket pengar. I det paket som absolut ingen vill ha var det ett hjul, ja just det, ETT hjul!! Vad ska man med ETT hjul till??? Leken håller på tills äggklockan ringer, vilket den gjorde efter 19 minuter, då får man behålla de paket som man har framför sig. Jag fick en miniräknare av storlek gigant och ett kalenderljus. Jag lyckades i efterhand byta till mig ett paket servetter mot giganträknaren. Pappa fick hjulet...hehe....syrran fick lotterna men det var ingen vinst på dom.

Sen var det dags för den stora julklappsutdelningen i källare runt granen.
Som tur är så älskar hela familjen julklappar. Det planeras länge vad man ska köpa och sen rimmas det och packas in i fina paket. Det läggs ner mycket arbete och vi tycker alla att det är jättekul. När alla paket har delats ut så öppnar vi varsitt paket i turordning. Det tar ett par timmar .

Jag har bland annat fått ett sett med mejslar, ett elektriskt måttband, garn, en stor tomte, en liten tomte,ljuslyktor, en spargris i form av en folkabuss och lotter.
TUSEN TACK ALLIHOPA!!!
Ja just det ja, 6 st stora tekoppar av syrran, hur jag nu ska bära mig åt för att få med det på tåget...:-)

När jag kommer hem till helgen ska jag visa er lite bilder som jag har tagit. Idag ska K och jag hem till min kusin och hans sambo och där kan jag lova att det blir en hel del fina bilder.

Ha en fortsatt trevlig jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0