En hel hög med bilder

Nu har jag kommit hem och gått igeneom bilderna som jag tog nere i Trollhättan med omnejd. Jag har gallrat bort en del för det blir för mycket att visa alla.
Den här gången kommer jag lägga in många bilder i litet format men det är bara att klicka på dem så blir de större.

Vi var i Göteborg och då såg jag NK's julskyltning. Det var jättefint men lite svårt att fotografera för det går ju folk förbi hela tiden.

                               

  
Foto Fjällräven

Det var rätt kallt så vi stod inte så länge och tittade men det borde man nog gjort för det var massor med fina detaljer.

En av mina kusiner jobbar på ett cafe och där hade dom byggt denna pepparkaksborg.
Inne i borgen fanns en gran och runt den låg paket. Skumtomtarna med döskalleansikten vaktade paketen.

image100
Foto Fjällräven

Kolla in markeringen efter liket på bryggan...allt behöver väl inte vara så seriöst på jul. Jag tycker den här borgen är helt underbar. Duktigt tjejer..

image101 
Foto Fjällräven                                                          Vakterna

Jag var hemma hos en annan kusin och hans fästman. Dom har ett fantastiskt fint hem. Allt är så smakfullt, inget plottrigt och grällt där inte. Jag visar er bara lite detaljer.
Tack för de goda lussebullarna och allt annat smaskens.

              

         

    
Foto Fjällräven

När vi kört hem en av mina fastrar kom en man gående med en stor pappegoja. Jag frågade om jag fick ta kort på henne. Hon heter Molly och precis innan jag tog bilden reste hon upp sin kam men det missade jag.

image115 
Foto Fjällräven                                           Molly

Mamma har jobbat 25 år innom Trollhättans kommun och fick därför välja en present. Då valde hon en kaffeservis från Rörstrand som heter "Kurbits" den är fantastiskt vacker. Stora koppar som även kan användas som temuggar.
Skulle själv kunna tänka mig de här kopparna.

image116 
Foto Fjällräven                                                            Kurbits


Vi fick en bok om Trångsviken av svärmor och svärfar. Det är jättefina bilder och det ska bli kul att läsa om vår lilla by.

image111 
Foto Fjällräven                                Boken om Trångsviken

image113
Foto Fjällräven       Den här snögubben fick M av sina chefer.

image114 
Foto Fjällräven                   Jag fick en tomte av K





 


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Buhuuuu...brööööl och snyft (snor som rinner). Usch vad tråkigt att du har åkt hem. Fast det var kanske tur - för nu har jag inga pengar kvar, efter alla shoppingturer vi varit ute på...hahaha.

Synd att jag missade NK's julskyltning. Den var verkligen annorlunda.

Presenten som M fick - är den av glas?

Kram så länge.
(Idag var vi på Laxbutiken i Ljungkile. Jösses vad smarrigt, Tror du skulle gilla det)

2007-12-30 @ 22:30:01
Postat av: Ammii

Den är av plast, snögubben alltså.
Kanske vi ska ta en tur till laxbutiken när vi kommer ner nästa gång? Eller kanske inte nästa men nästnästa.
Kram goa syster.

2007-12-31 @ 00:09:37
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: Bambi

Hej Ammii. Måste bara få säga några saker till dig:)
Dom där vantarna du gjorde, dom var jättefina, men det finns något du gjort som är finare än allt annat, Kim.
Så tack för att du gav honom liv.
Haha, jag fattar inte hur man kan älska någon som jag älskar honom.
Hoppas ditt 2008 blir ett bra år!
Vi ses. Kram Madde

2008-01-04 @ 13:00:00
URL: http://frukarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0