Nyår i Danmark

jag firade nyår med min Kusin Fredrik, hans man Robert och deras, eller enligt mig, våran ;-) Malva :-)
Det var en underbar resa, vi badade, lekte, pysslade, promenerade, tränade, myste, shoppade, åt, drack och bara helt enkelt njöt. Önskar att jag hade det så hela tiden.
Fredrik och Robert bjöd med mig på denna resa för att jag hjälpt dem med hämtning och lämning av Malva, vilket de absolut inte hade behövt göra, jag ser det som en ära att passa Malva.
Men helt klart är jag jätteglad att jag fick fira nyår tillsammans med tre av mina favoritmänniskor :-)
 
Vi var i Skallerup som ligger knappt en timma från Fredrikshamn, lagom avstånd, 45 minuter till båten, 3 timmar på båt, 45 minuter till Skallerup, hinner inte ens bli trött i knäna :-)
 
Ska man ut på resa så måste det packas och planeras lite och Malva ansåg nog att fötterna var viktigast att ta hand om, det kanske skulle bli långa promenader :-)
 
 ett litet fotbad innan resan :-)
 
Så här såg vår stuga ut
 
 
Fredrik packar upp medhavd mat.
 
Robert packar upp och ställer iordning.
 
Malva packar upp sina leksaker.
 
 
På Klintehusegaarden fick vi vara med och mata djuren. En underbart fin gård och vad vi kunde förstå så var den nybyggt år 2000. Snyggt, trevligt och modernt men med gammaldags stil.
 
 
 
 
 
Malva ville naturligtvis rida och det tyckte ju även vi andra va kul. På med hjälm och den lilla hästen sadlades, pengar bytte ägare och upp med Malva på hästen som heter Tott. Då börjar hon som har hand om djuren tala om för oss vart vi ska gå och vi inser att vi får alltså ta med oss hästen ut själva. Ja ja tänkte vi, det blir nog bra.
 
 
 
Än så länge går den lilla hästen dit vi vill.....
 


 
men det dröjer inte länge förrän den hellre vill käka gräs och helst gå hem igen.
Den börjar även sparka lite med hovarna i backen och jag är livrädd att Malva ska åka av. Så vi gör helt enkelt som fanskapet vill, vi går hem igen :-)
 
 
 
Det här är kossan Ingegerd :-)
 
 
Malva är ju den som fattat det där med, inget dåligt väder bara fel kläder, hon kunde minsann hoppa och plaska i vad hon ville :)
 
 
 
Världens roligaste klätterland, Malva skulle nog helst velat stanna där för evigt :-)
 
 
Skjuta mjuka bollar var också väldigt kul :-)
 
 
 
Vi tog oss en promenad ner till stranden, det blåste rätt kallt kan jag intyga, friskt :-)
 
 
Malva väger minst fem kg mer än vanligt, hon har hela fickorna fulla med stenar :)
 
 
 
Mina favvisar! :-)
 
En panoramabil, tio Malvisar :)
 

Klart man ska blåsa i flärpar när det är nyårsafton :-)
 
 
Hemresan med båten var sådär, det var en hel del sjögång och jag mådde inte jättebra, tuggade åksjuketuggummi i flera timmar :(
 
Ställde kameran på relingen så ni ser ju hur båten gungar eller så har horisonten vällt :-)
 
 
Nicke Nyfiken var med på båten och Malva tyckte han var väldigt kul.
 
 
Även R2D2 var med :-)
 
 
Snart ska jag gå igenom resten av alla bilder jag tog på resan så vem vet, kanske det kommer fler bilder från en underbar nyårsresa till Danmark.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Åh vad roligt...

Camilla

2014-01-29 @ 19:02:58
Postat av: Fjällräven

Ja Millan det var det :-)

2014-01-30 @ 08:30:41
Postat av: Robert

Vi hade jättemysigt!! Kram!

2014-01-30 @ 19:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0