Promenad i höstväder

Iphone: Ryrbäcken
 
Egentligen är jag förkyld och borde kanske inte börja med promenader just nu, hade 40 graders feber i måndags kväll men igår och idag är jag feberfri, sen har väl ingen dött av lite frisk luft :-)
Lyssnade på morgonpasset i radion när jag gick och där pratade de om att hösten har kommit enligt smhi. Alla på morgonpasset verkade tycka att det var dåligt att hösten kommit men jag kan inte hålla med. Jag älskar hösten, inga MÅSTEN, inga krav på att solen ska skina, regnar det så vet man att det gör det på hösten och skiner solen så blir man bara glad för att det är så vackert i naturen.
 
Iphone: Rönnbär
 
För många många år sedan fick Trollhättans Kommun (tror jag att det var) för sig att bygga en slalombacke, här är den :-)
En rejäl pulkabacke kanske är ett bättre namn på den. Min bror har flygande skräckminnen från den här backen när han skulle åka ner på sin snowracer nån gång slutet -70 början -80 :-) Han skulle göra ett hopp men i sista sekund fegade han ur och bara ena skidan på pulkan hamnade på guppet vilket gjorde att han for i väg i en jäkla fart och fick till ett spinn och vi som stod längst ner i backen hörde bara ett ångestvrål.....Näääääääääääääääääääääj...........
Ledsen Sebastian, men jag kommer bara ihåg det lustiga i detta, det gjorde säkert jätteont när du landade men det har jag glömt nu :-)
 
Iphone: Slalombacken vid Slätthult
 
 
 
Sen jag flyttade till Trollhättan stöter jag ofta på bilar som den här, då får jag en klump i magen och längtar hysteriskt tillbaka till Trångsviken (vilket jag i och för sig gör hela tiden), Ulla och Gunnel (som bor i Mo och jobbar på Restaurang Kalaskulan på Trångsvikens Bygdegård) åker till jobbet i en liknande bil och jag saknar dem jättemycket :-(
 
Iphone: Liknar Ullas och Gunnels bil
 
Iphone: Stubbe av modell höst :-)
 
 
 
Känns tryggt, frågan är om det är för djuren som bor grannar i skogen, för det är ganska lite hus just här :-)
 
Iphone: Trygghet :-)
 
 
En sån hurtbulle :-)
3 grader plus kräver mössa, skönt då behöver man inte fixa till frisyren innan promenad :-)
 
Iphone: En Ammii på väg till sitt nya liv, eller nåt liknande :-)
 
 
 
Kram på er alla människobarn
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0