Påskkycklingar

I påskas gjorde jag kakor i form av kycklingar, vi misstänkte dock att de led av struma då de hade väldigt utstående ögon :-)
 
 
krossa kakor och blanda med lite philadelphiaost
rulla till bollar i lagom storlek, de blir rätt sötsliskiga så jag rekommenderar att de inte blir större än en köttbulle.
lägg dem i frysen en halvtimma, då fastnar den smälta chokladen lättare.
 
 
stick försiktigt ner en tandpetare och pensla på den smälta chokladen, jag köpte den gula chokladen på Panduro
fötter och näbb har jag gjort av orange sockerpasta
 
 
kycklingar på tork :-)
 
 
ögonvitor är gjort av vatten och florsocker, pupillen av smällt choklad
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0