Dressing och salsa

Jag gjorde hamburgare till mitt kalas men nu när jag tänkte dela med mig av recepten så kan jag inte hitta det. Jag har förmodligen hittat recept på nätet och sen ändrat om lite och nu har jag ingen aning om vad det var i dem.
Dressingen däremot har jag skrivit ner så de får ni här :-)
 
 
Hamburgerdressing
 
1 liten gul lök, finhackad
½ dl bostongurka
2 dl crème fraiche
2 msk ketchup
1 msk senap
salt och peppar efter tycke och smak
 
Blanda samman allt och låt gärna stå några timmar.
 
Chilidressing
 
2 msk majonnäs
2 dl crème fraiche
3 msk chilisås
1 msk bostongurka
1 tsk senap
1 krm salt
 
Blanda samman allt och låt gärna stå några timmar.
 
 
 
 
 
Tomatsalsa
 
4 tomater, tärnade
2 tsk olja
1 tsk sambal oelek
salt och peppar
ca ½ dl hackad persilja
 
Blanda samman allt och låt den stå kallt ett par timmar så smakerna sätter sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0