Vart tar tiden vägen?

 
Hur kan det komma sig att någon kan få stjäla tid utan att det straffas, eller att det inte ens står i tidningen om det? För visst måste det vara så att tidstjuvar finns, iallafall där jag bor. För några år sedan hann jag med massor med saker, men nu försvinner dagarna snabbare än kvickt. Ska nog klocka dygnet nån gång (om jag får tid) och då ska ni få se att det säkert fattas både en och två timmar, kan aldrig tro att det verkligen är 24 timmar på mina dygn.
I somras bestämde jag att jag skulle göra en massa roliga julklappar som skulle var så där speciella till var och en, det skulle städas och rensas i alla vrår och egengjort julpynt skulle hängas upp i hela hemmet, en gran skulle hittas i skogen innan snön kom,  den skulle sen kläs i bara naturmaterial, mössor, vantar, halsdukar och sockor skulle stickas i god tid innan vinterns kyla satte in men jag har insett att det duger gott och väl med förra årets värmande kläder.
Så om det inte finns några tidstjuvar, vart tar isåfall tiden vägen?
Men jag ger mig inte, i år SKA jag ha en gran, jag SKA städa (om så bara på ytan) det ska julpyntas, jag SKA göra några julklappar, jag SKA bjuda hem några på glöggmingel, vägrar låta några futtiga förlorade timmar få styra min dag, i värsta fall får jag väl sno några timmar från någon som ser ut att ha i överskott =)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Den Gamle

Du skulle gärna få några timmar av mej om jag hade haft några över. Tyvärr så kör alla med mej här hemma så jag har inte ens haft tid att känna efter hur det är att vara pensionär. Vi får väl trösta varandra när du kommer hit till julen. Glöm inte att ha en trevlig födelsedag.

2012-11-21 @ 22:10:13
Postat av: Fjällräven

ja vi får väl se om vi har tid att trösta varandra =)
Kram på dig och mor, inte långt kvar tills vi ses

2012-11-25 @ 21:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0