Julen vara fram till påska.....=)

ja det kan man helt klart tro om man kommer hem till oss. På ytterdörren hänger fortfarande julkransen kvar och runt dörren finns även grangirlangen kvar. Det har helt enkelt varit för kallt, för blåsigt eller för lite ork för att plocka ner dem men idag ska jag se till att det blir gjort.
Inser också att vi har kvar jultyget på kökssoffan också. Kan inte begripa vad tiden går fort, det var ju bara häromdagen vi satte dit det =)



Men jag loooooooovar att påsken inte ska vara kvar till midsommar =)

Jag fick ett planteringskit av far som han köpt på Ikea och nu har jag fixat till det.


Lägg i den torkade jordklumpen


Slå på 2 dl vatten


Strössla över lite frön

Vänta 10-12 veckor, skörda =)

Tyckte nog att det såg lite opåskigt ut med tre gröna muggar i fönstret så de fick lite påskfärger och pynt på sig.



Naturligtvis kom även Kims kycklingar fram som han gjorde på dagis :)

Påskade till ett köksfönster med tovad höna och lite ägg.



När jag fyllde år fick jag en jättefin korg av Susanne och den har nu fått en påskskrud. Fyllde den med tovade ägg, chokladharar som ska vara på påsktårtan och en kyckling som Kim hade när han var liten, la också dit våra riktiga ägg.





I lördags köpte jag julklappar. Nä, jag har inte varit ute i god tid, jag köpte julklappar till mig själv eftersom jag fick massor med presentkort på Cervera i julklapp =)






En mugg och fat "Mon Amie", nu har vi ett halv dussin och det får nog räcka till stugan.


Mugg och fat "Mon Amie" 149 kr/st



En tallrik av Iittalas Kastehelmi, började samla dem i rökfärgat glas men det verkar som det inte går att få tag i mer, att det var bara en tillfällig färg. Jäkligt irriteradne men samtidigt går det bra att ha två rökfärgade och två glasklara. För det blir nog inte fler än fyra tallrikar av denna sort, de är ganska svåra att diska då de är väldigt tunga och svåra att ställa i diskstället.

Köpte också ett par glasägg med påskhönor i. Dessa skall hängas i fönstren i stugan.


Tallrik Iittala Kastehelmi 349 kr och påskhönor 89 kr/st till stugan


Passade också på att köpa en tårt.....? ja vad heter det? En burk för tårta =)


Tårtburk 99 kr

Passar ju bra nu när vi ska bjuda på påsktårta och veckan efter påsk är det musikafton på bygdegården som vi i Stickjuntan har ordnat och då bakar vi tårtor som vi bjuder på.



Jag köpte också ett gäng plastmuggar i olika färgen, alltid bra att ha en uppsättning extramuggar i stugan.



Plastmuggar 5 kr/st, 9 kr/6-pack för de som är staplade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0