Soppa 18. Chilihet chokladsoppa med blåbärsglass

Som jag sa häromdagen så ligger jag efter med soppandet, så för att komma ikapp (en soppa i veckan) utan att behöva äta soppa varje dag så kom jag på att soppa faktiskt inte behöver vara middagssoppor. Här kommer alltså en dessertsoppa :)



Chokladsoppa 4 portioner

½ vaniljstång eller vaniljsocker
3 dl mjölk
100 g mörk choklad
1 tsk kakao med chili (finns hos santa maria, jag blandade själv)

Lägg allt i en kastrull och sjud under omröring tills all choklad är smält.
Mixa den gärna för att fluffa till soppan lite.

Blåbärsglass

½ l soyayoghurt blåbär
½ dl vit sirap eller strösocker
1 tsk kardemumma

Rör ihop allt och häll i glassmaskinen, låt gå ca 30 minuter, ställ därefter in glassen i frysen ett halvt dygn.

Kan väl inte påstå att detta recept kommer att göras i tid och otid, lite lamt var det men jag kan gärna tänka mig att testa mig fram till lite annan smak och konsistens.

Smaklig måltid :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0