Äntligen har vi börjat

måla huset.

Vi hade ju bestämt att det skulle bli svart men nu har vi ombestämt oss, det blir vitt istället.

Nääääärå, det blir allt svart, detta är bara grundfärgen *bräk bräk*



Mats står på ställningen som vi lånat av Sven och jag står på stegen, därav det hattiga i målandet.
Vi startade med målningen kl 19 i gårkväll, enda fördelen med att ha dagsljus dygnet runt här i norr =)



Jodå, jag målar allt jag med. Eftersom det är jag som nästan alltid håller i kameran så ser det ut som jag inte gjort något på den här stugan men här är ett bildbevis =) Det var skönt när man stod på backen och målade för det gjorde jävlig ont i fötterna när jag stått en stund på stegen.

Vid halv nio kom knotten på besök och när vi kom hem räknade vi Mats bett och det var ca 80 st *klia klia, riva riva*
Jag har bara fått nio bett =)
Tack gode gud för myggnätsjackor =)



Dessa små svampar växer frodigt på tomten, det betyder väl att det är en fuktig miljö och hur bra det är har jag ingen aning om men vackra var dom iallafall


ca 1 cm i omkrets på de stora svamparna

Den sista kvadraten är snart klar



och 2 timmar och 40 minuter efter start var vi klara med baksidan av huset



I morse kl 5,30 *gäsp* åkte Mats upp till stugan för att måla en kortsida. Det ska troligen regna både i morgon och på lördag så det blir nog ingen målning i helgen.
Men nu är vi på god väg och det var betydligt lättare än jag trodde så med eller utan hjälp kommer vi klara detta gallant =)

Kram på er alla människobarn


Kommentarer
Postat av: Den gamle

Det lät ju bra att ni skall klara målningen galant. Då kan vi passa på och ta det lugnt när vi kommer upp nästa gång. Kör hårt hälsar den gamle.

2011-07-02 @ 21:06:03
Postat av: Fjällräven

När ni kommer upp så ska altandörren in, ett fönster,bygga ett entrétak, fönster- och dörrsmygar ska sättas in, snörasskydd på taket, luftventiler som sättas in, vattenpostventilen ska grävas upp, stuprör ska upp mm..... så det där med att ta det lugn kan ni glömma, vila upp er så gott det går nu innan =)

2011-07-03 @ 08:35:00
Postat av: Den gamle

Jävlar vad det högg till i ryggen nu. Måste nog ordna ett läkarintyg. MVH Den jättegamle.

2011-07-03 @ 23:56:19
Postat av: Fjällräven

Åja, du får väl skärpa till dig =)

Styrkekramar i massor till gammelfar

2011-07-04 @ 16:41:18
Postat av: Gossemoster

Ska det verkligen målas svart? kramis

2011-07-04 @ 18:50:46
Postat av: Fjällräven

Jajjemensan! Och grått foder runt dörrar, fönster och hörnen, kommer bli skitsnyggt =)

2011-07-05 @ 10:22:57
Postat av: Gossemoster

Jaha

2011-07-06 @ 20:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0