Banankaka utan banan =)

I går bestämde jag mig för att prova min nya kakform som jag köpte av en dam på blocket.




Istället för att mäta hur många liter formen var på tog jag för givet att den var stor, större än vanliga på 1½-2 liter.

Jag tog ett recept för en långpanna, mammas recept för kärleksmums och tänkte att jag byter ut kakaon mot kardemumma, kanel och banan. När smeten var klar och formen smörad och bröad hällde jag i smeten och upptäckte att formen inte alls var speciellt stor. Fram med en avlång brödform och öste i resten i den.

Just när jag ställde in formarna i ugnen kom jag på att bananerna inte låg i smeten =)




Så banankakan blev istället en kanel- och kardemummakaka.







Banankaka utan banan? ja det smakade gott iallafall =)


Kommentarer
Postat av: Den gamle

ÅÅÅÅÅÅ......kaka.Jamjam.

2011-08-29 @ 21:55:21
Postat av: Fjällräven

=) Ja den var mumsig

2011-08-29 @ 22:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0