Alternativ Rocky Road

Jag älskar godis och helst choklad med nötter av olika slag. Men är man nötallergiker, laktosintolerant så finns det inte så mycket nötchoklad att välja på, typ ingen *suck*
Kim och Heléna gjorde för ett par år sedan "Rocky Road" choklad med massa nötter av olika slag. Det såg vansinnigt gott ut men jag kunde naturligtvis inte prova. Ett tag senare gjorde jag en alternativ rocky road med frön och mjölkfri choklad.
Idag har jag gjort den igen.

Dagens blandning bestod av:
Pumpakärnor
Solrosfrön
Linfrön
Sojabönor rostade och saltade
Ricecrisp
Boveteflingor
Kokos
Flingsalt
Minimarshmallows
Mörk choklad
Blanda allt knastrigt i en skål



Smält chokladen i vattenbad eller i micron.



Blanda samman allt och bred ut på bakplåtspapper så tjockt som du vill ha det.



Ställ in i frysen eller kylen och låt det stelna sen är det bara att hacka loss bitar och mumsa på =)






Köpte en ny sorts flingor igår. Mums vad goda de var.
Jag brukar göra min egen müsli men på sista tiden har jag fuskat och köpt flingor som jag blandar med olika frön. Det är ju så enkelt att göra egen müsli men ännu enklare att köpa färdiga flingor *latmasken har vuxit sig jättestor*




Smaklig måltid och kram på er alla människobarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0