Rosa är fint

Jag tycker att rosa är väldigt fint och jag önskade att jag kunde ha typ bara rosa kläder. Nu är det så att jag är alldeles för blekrosa i skinnet och har alldeles för stor klädstorlek för att det skulle vara snyggt att ha megamassor med rosa kläder, å jag är väl troligt lite för gammal också=)
Men när Kim och Heléna var här över nyår så blev jag lite rosatokig igen för Heléna är också rosagalen. Hon har ett jättesnyggt rosa underställ, inte att sånt där tråkigt mörkblått som en annan har *suckar avundsjukt*
Ja ja, vilket som så kände jag att jag ville få in lite rosa i tillvaron nu efter allt rött från julen.
Letade efter något att sy bland tygerna och bestämde mig för att sy några "rånarluvor" som vi har under hjälmen när vi åker skoter. Hittade ett randigt mysigt tyg och började sy.
Tyvärr blev den i minsta laget men det var lätt att sy så det är bara att göra ett nytt försök i lite större storlek. Men så här ser den ut iallafall.


Foto Fjällräven                       Rånarluva, modell tjejig=)

Det går åt en och annan luva för jag har en sambo som äter luvor, för inte kan det väl vara så att han lägger bort dom i tid och otid *fniss fniss*

När jag sydde den här upptäckte jag att strykbrädan såg för jävligt ut. Uräkta språket men det gjorde den faktiskt. Kolla själv.


Först hade den ett sånt här tyg och det var inte fräscht längre.





Sen blev den randig och det tyget var definitivt inte fräscht längre



Men nu har den blivit både snygg, roligt och fräsch =)
Och rosa *flinar stort*



Tänk vad roligt det ska bli och stryka nu när strykbrädan blivit så snygg, jättekul, eller hur=)


Kram på er alla goa människobarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0