Söndagstovning

Det har ju varit lite glest mellan inläggen här och då i synnerhet söndagsbilden men igår tovade jag, en tomte och ett par äpplen blev färdiga.


Foto Fjällräven                                     Tovad tomte
Tomten är ca 45 cm hög.


Foto Fjällräven                                                        Tovade äpplen
Äpplena är ca 6 cm.

Jag har också börjat på en ängel. Det ska förhoppningsvis bli en lampa. Har en idé som jag ser i huvudet och jag hoppas att det blir så i verkligheten också. Inte allt för sällan blir det ju kanske inte riktigt så. En stor tomte är också på G, måste bara lösa en del små detaljer innan den är klar, typ kroppen =)
Stortomten och ängeln visar jag när de är färdiga.

Nu måste jag dona lite med födelsedagskort, det är visst nån som fyller år på torsdag ;o)

Kram på er alla människobarn

 


Kommentarer
Postat av: Helen

Nu var det ett tag sen jag kikade förbi och då har det hunnits skapats grejor ser jag. Så fint! Antar att du liksom jag börjar längta lite efter advent, ljus fönstren, lite glögg och pepparkakor :-) Ha en skön helg!

2009-11-13 @ 15:42:27
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Jag längtar ständigt efter ju och ikväll hälldes årets första glögg upp i stora temuggar, choklad/chilli (mums)

Varje år tänker jag göra det ena pyntet efter det andra och varje år upptäcker jag att tiden inte räcker till. Fast i år ska jag inte stressa ihjäl mig för det, det som blir klart blir klart och allt annan får vänta till annan gång.

Ha det så gott!

2009-11-13 @ 22:36:41
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0