Röja städa rensa

Dagen har ägnats åt att röja i garderober och dyligt. Det var väldans vad man samlar på sig saker. Inte så att man inte får samla men det gäller att var sak har sin plats. Jag har sorterat i tygbokhyllan där det faktiskt var ganska bra ordning men allt efter man syr så hamnar inte uttaget tyg på sin färgplats utan läggs oftas där det se lite ledigt ut, men nu är det ordning och reda igen.


Foto Fjällräven                     Tyghyllan

När jag var färdig med tyghyllan blev det sänglinnegarderobens tur. I den har jag även lite gardiner. Om ni inte visste det så är jag tygoman. Det har jag lärt mig av syster som är ännu värre.
Jag la påslakan och dyligt i prydliga högar och när jag fotograferat allt så slog det mig att vi har väldigt många påslakan och örngott.


Foto Fjällräven Sänglinnen, gardiner & dukar

24 st påslakan, 48 st örngott + 8 st till långkudden och 12 st underlakan *jösses*
Behöver man så mycket på två personer? Svar: NEJ!
Helt klart måste jag skänka bort några. Det lustiga är att det är bara ett som är gammalt, från 70-talet och det sparas för att det är kult, resten är köpt efter 2003. Kan ju tycka att man borde vara nöjd men jag vill faktiskt ha nya, lite andra färger. Jag ska höra med K om han vill ha några set, han lämnade kvar sina i lägenheten när han hyrde ut den så dom är nog ganska borta. Resten ska skänkas till röda korset.

Sen blev det garderoben i billyrummets (alltså det rummet som är brevid vardagsrummet med billybokhyllor) tur.
Plockade bort sånt som vi aldrig anväder, vinterjackor åkte upp på vinden.


Foto Fjällräven "billyrums"garderob

Nu kan broder få plats med sina kläder när han kommer hit i augusti då han får sova i detta rum eftersom mor och far ligger i gästrummet.
Uiiiiiih!!! Det ska bli så kuuuuul att ni kommer hit, längtar jättemycket.
Måste göra lite plats i gästrummets garderober så våra gäster kan lägga in  sina kläder där. Veckan innan mor, far och bror anländer så kommer min kusin och hennes väninna. Det ska också bli skitkul. 

Nu är det dags att renovera mig själv, duschen ropar.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Gaaahhh...nu får jag dåligt samvete - samtidigt som jag blir städsugen...hmmm, skumt. Det är en fröjd att se sådan här ordning. Jag får nog också ta tag i något skåp. Men först ska jag göra färdigt en fågelholk av en juicepaket. Jag scrappar den i rosa, i den ska jag slänga gamla batterier.

2008-06-24 @ 10:04:52
Postat av: Fjällräven

Åhhh...så fint det låter. den måste jag får se när den blir klar...förmodligen vill jag ha en så du kan lika gärna göra två...så kan jag städa ett skåp eller två när jag kommer hem nästa gång fniss

Kram på dig

2008-06-24 @ 11:13:14
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Hahaha...du får städa hur många skåp som helst..!

Vilken färg vill du ha på själva holken?

Kram

2008-06-24 @ 14:55:42
Postat av: Fredrik

Hejsan, Det ser ut som att du snart borde komma till oss för ett litet besök(läs röjning)

Kram Fredrik

2008-06-25 @ 07:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0