Söndagsglädje v. 29

När jag var liten fanns det tre stora fina träd på våran gård, det var Pilträd. Vi lekte ofta vid dessa träd. På hösten hjälpte pappa oss att kratta ihop stora lövhögar och vi hoppade från träden ner i löven (hur vi nu kunde göra det med tanke på att både min syster och jag är och alltid har varit hysteriskt rädda för småkryp, jag ryser vid tanken).
På vintern byggde vi snögrottor mellan träden (som stod i en trekant). Man kan väl säga att de där träden var en del av min barndom och jag tycker fortfarande väldigt mycket om just pilträd.
I går när vi var i Krokom för att hämta min svägerska och henns familj, som kom med tåget från Stockholm, följde min andra svägerskas dotter med och jag tog ett kort på henne när hon klättrade i ett träd (dock ej en Pil), men jag kännde genast den där barndomskännslan med "mina" pilar. Därför får detta bli min söndagsglädjebild denna vecka.



Foto Fjällräven                                                                   Ronja i ett klätterträd



Kommentarer
Postat av: Storasyster

När jag cyklade genom radhusområdet för ca åtta år sedan, såg jag att träden var borta. Gräsmattan var bara platt och tråkig. Synd att som inte planterade några andra träd.

När jag tittar på bilden lite snabbt, ser det ut som du, när du var liten. Inte still en sekund fniss

Kram kram

2008-07-20 @ 20:49:48
Postat av: Fjällräven

Neeeeej! Har dom tagit bort pilarna!!! Varför då? Vilka jävla as....eller...oj...ursäkta språket...

Jag måste kolla upp ifall det går att odla pil här uppe.

Kan hålla med om att det ser ut som jag..typ som när Mariette fotade mig ler

2008-07-20 @ 22:32:03
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0