Söndagsglädje v 2

Dags för en ny söndagsbild. Konstigt nog så har det här med söndagsbild gjort att jag längtat lite  lite, på att det skulle bli söndag. Hela veckan har jag funderat på vad jag ska välja för bild. Tanken med detta var ju att det skulle bli lite roligar med söndagar och det har det faktiskt blivit.
Idag väljer jag en bild på Iittalas underbara skål Marimekko och en ljuslykta  av Alvar Aalto, också från Iittala.
Jag är ett stort fan av Iittala och har många gånger funderat på om jag skulle byta ut både tallrikar, glas och bestick för att köpa något snyggt från Iittala.
Frågan är om jag inte ska bestämma mig här och nu för att införskaffa mig fler Marimekkoskålar, olika färger för att använda som dessertskålar.
Ja, jag har bestämt mig!

image140
Foto Fjällräven
Marimekkoskål och ljuslykta från Iittala, färgen är sand.

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag gillar också Iittala, dom sakerna blir man inte less på, dom är så tidlösa. Vi fick en blå sån där skål i julklapp. Bra idé att ha dom som dessertskålar!

2008-01-13 @ 14:54:55
Postat av: RobertE

Jättesnyggt!! Jag och Fredrik var på klädkällaren idag, och där hade de "kopior" av skålarna i några färger (rött och svart) för 29.90...

2008-01-13 @ 16:32:30
Postat av: Ammii

Robert, om du ställer din riktiga marimekkoskål brevid kopiorna är det samma lyster i dem då?

2008-01-13 @ 16:46:41
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: RobertE

*s* nej, antagligen inte! Och kanterna på kopian var vassa, det är inte kanterna på min "riktiga".
Fick ett paket på posten idag...TACK så jättemycket, jag blev så himla glad! Kram R

2008-01-14 @ 19:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0