Äggvärmare

Hur mycket jag än funderar så tror jag faktiskt att jag aldrig varit i behov av en äggvärmare. Det kan ju bero på att jag aldrig äter ägg direkt ur en äggkopp. Antingen ska ägget mosas eller skivas och för min del spelar det ingen roll ifall ägget är varmt eller kallt. Men man vet ju aldrig när man kan komma på andra tankar och då måste man ju vara förberedd *fniss*

Jag har virkat en äggvärmarhare. Den är så söt, jag måste nog göra några till. Kanske byta garn till något som är lite tjockare. Då blir ju haren större och det är väl inte så stor chans att jag kommer använda den som äggvärmare heller (skulle ju vara om man fick tag i ett strutsägg då).

300 px hare 1
Foto Fjällräven                                          Äggvärmarhare


300 px
Foto Fjällräven


Äggvärmande hare 3
Foto Fjällräven

Som ni ser är den inte så stor, ca 18 cm från öronspets till fot.

Mönstret till den här haren har jag köpt i en garnaffär och det kommer från Schachenmayr, nummer 15843. Efter att ha virkat figurer från Made by you
www.madebyyou.se  så måste jag nog säga att mönstret från Schachenmayr var betydligt knepigare att förstå sig på. Vissa saker får man nästan gissa sig till. 
Därför rekommenderar jag än en gång att köpa mönster från Ida Evertsson som driver företaget  Made by you. Hon beskriver mönstren som om man var fem år och ordblind *skämt*

Jag har beställt  två nya mönster från henne och nu måste jag nog virka lite. Får se vilket jag väljer. Återkommer med info om detta.

Kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jamen jag blir galen - gud vad du är bra.
Haren är ju för söt med sin lilla väst...
Jag bugar mej av vördnad.
Kram kram

2008-02-13 @ 12:18:10
Postat av: Marie

Haha. Den var söt :)

2008-02-14 @ 19:00:39
URL: http://marieguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0