Bilar - ett otyg!

Om ett halvt dygn är vi på väg ner till söder. Det ska bli underbart att träffa alla men man gruvar sig för själva resan.

Här snöar det och det ska förmodligen bli snö de första 50 milen.

Tur vi har lånat en 4-hjulsdriven statsjeep av svärmor och svärfar. Den borde väl klara av de värsta snövägar.


Våran bil står på verkstan för den är extremt krasslig och kommer troligen bli vansinnigt dyr innan vi fått igenom den på bilprovningen. Nytt lås för att kunna starta bilen a´ 2400 kr, ny länkarm 1000 kr + arb.kostnad, ny katalysator 1000 kr (för en kopia) , sökning efter ett elfel som gör att halvljuset inte funkar kostnad ??? förmodligen hur mycket som helst. Härom sisten bytte vi stötdämpare  3000 kr, vi satte in kupe'- och motorvärmare 3500 kr.
Jösses!!! Är det verkligen normalt med sånna här kostnade för en bil som är 10 år gammal och dessutom blivit servad varje år och ägd av en pedant???
Moped, är inte det ett bra allternativ???

Tur att man har svärföräldrar som har flera bilar och gudomligt snälla som lånar ut nybilen. 

                                                                           Kanske vi byter till denna istället
                                                                          Foto Fjällräven
Dagen har gått åt till att packa, laga svamppajer, städa, tvätta, stryka, fixa färdkost för morgondagen och jag vet inte allt. Inte en sekund har gått åt till mitt raggsocksstickande...vojne vojne....hur ska det gå.....
Tur man har en bilresa på 9-10 timmar....:-)

Pratade med syster förut och berättade att det snöade här. Då berättade hon att hon har en pelagon på sitt balkongbord som fortfarande blommar. Snacka om skillnad på väder och ändå är det bara 75 mil mellan oss. Här fryser ju nästan ljungen nu.
Tänkte lägga ner lite tid på att lära mig trädgårdsodling här. Har försökt lite med det mesta regnar eller fryser bort. Det är skillnad på hur man odlar på en balkong i växtzon 2 och i en trädgård i växtzon 6. Våran trädgård är så ruskigt full av träd och annan tråkig växtlighet. På framsidan har jag räknat till 19 träd och buskar och den ytan är inte sådär jättestor. Fruktansvärt jobbigt när man ska klippa gräset. Men eftersom vi bara hyr vill vi inte lägga ner en massa pengar på trädgården. Och ska sanningen fram så tror jag inte vår hyresvärd skulle gå med på några förändringar heller. Bara en sån sak som att det står två stora tallar mitt på gräsmattan. Det gör ont att gå på gräset för alla barr och sitter man vid utebordet så får man kottar i huvudet.


Nä, nu ska jag sätta mig till ro i soffan och sticka lite och snart börjar Medium på tv-n.


Hej så länge.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman.

Det var så underbart att träffa dej.
Jag saknar dej...*snyft*

Kram kram

2007-11-15 @ 11:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0