Inte likadana gener

helt klart så har inte jag likadana gener som min mor och far, är nu ganska övertygad om att jag är ett hittebarn från de mörka skogarna. Varför tror jag det? jo jag har anat det länge och idag har det blivit bevisat. Mor och far har grejat, stökat och stått i den senaste tiden, bytt tak på vedboden, bytt virke på garaget, pysslat och donat i trädgården, detta medan termometern bara stiger och stiger. Idag bekräftade mor detta med generna, det är 32 grader i skuggan
 
 
Själv ligger jag som en halvdöd gnu och flämtar efter luft. I denna värme bakar hon bullar, fantastiskt goda bullar men ändå! Hur orkar hon!?!
 
 
jag fick hasa mig in i mitt rum, där är det bara 28 grader, suckar tungt. Fram med diskbaljan och fyllde den med iskallt vatten så fötterna fick lite svalka :)
 
 
jag hoppas innerligt att den här hemska värmen tar slut snart, jag skämtar inte när jag säger att jag inte klara denna värme. Jag mår fysiskt dåligt, känns som mina leder saknar smörjmedel, mina fingrar går inte att räta ut och huvudet dunkar som värsta baksmällan :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0